شناسهٔ خبر: 66630494 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

رکود در بازار املاک کلنگی

بررسی‌ها نشان می‌دهد که عرضه فایل فروش زمین و ملک کلنگی مسکونی در بهار امسال در مناطق ۴ و ۵ تهران چندان چشمگیر نبوده است.

صاحب‌خبر -

بازار معاملات زمین و ملک کلنگی در پایتخت در وضعیت رکودی قرار دارد. رصد شرایط این بخش از بازار معاملات املاک حاکی از افت عرضه و تقاضا در این بازار در میانه بهار ۱۴۰۳ است.

به گزارش دنیای اقتصاد، تازه‌ترین بررسی‌ها درباره وضعیت بازار معاملات زمین و ملک کلنگی در دو منطقه مصرفی و پرتقاضای شهر تهران (مناطق ۴ و ۵) نشان می‌دهد، عرضه فایل فروش زمین و ملک کلنگی مسکونی در بهار امسال در این دو منطقه چندان چشمگیر نبوده است؛ هر چند همواره فایل‌هایی برای فروش در این بخش از بازار مسکن برای متقاضیان موجود است.

در مقابل این عرضه ضعیف، تقاضا نیز برای خرید زمین در بازار زیاد نیست. یک علت مهم این موضوع کاهش تقاضای سرمایه‌ای برای خرید زمین در بهار امسال از یکسو و دلیل دیگر، رکود ساخت‌وساز و کاهش تمایل سازنده‌ها برای خرید زمین و ورود به پروژه‌های جدید ساخت مسکن است. از طرف دیگر، بخش عمده‌ای از ساخت‌وساز‌های شهر تهران با روش مشارکت بین مالک زمین و سازنده انجام می‌شود و عمده سازنده‌ها ترجیح می‌دهند به جای خرید زمین، با فرمول مشارکت، ساخت‌وساز کنند.

در جدول زیر مشخصات تازه‌ترین فایل‌های عر‌ضه‌شده به بازار فروش املاک کلنگی شهر تهران، درج شده است. متوسط مساحت این املاک کلنگی ۲۹۶ مترمربع است و قیمت هر مترمربع از آن‌ها به طور میانگین ۲۱۷ میلیون تومان تعیین شده است.

رکود در بازار املاک کلنگی///

نظر شما