شناسهٔ خبر: 66630397 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

وزیر امور خارجه:

نگاه راهبردی ایران به گفت‌وگو و همکاری‌های منطقه‌ای، مصر را هم شامل می‌شود

وزیر امور خارجه گفت: نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران به گفت‌وگو و همکاری‌های منطقه‌ای، طیف گسترده کشورهای جهان اسلام و جهان عرب از جمله مصر را شامل می‌شود.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در حاشیه سومین همایش گفت‌وگوهای ایرانی-عربی که روز یکشنبه با عنوان «برای همکاری و تعامل» برگزار شد در خصوص جایگاه مصر در روابط ایرانی و عربی اظهارداشت: سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر گفت‌وگو، همکاری و هم‌افزایی با کشورهای همجوار و همسایه منطقه‌ای توانسته است نتایج چشمگیری را در اعتمادسازی، تثبیت رویکرد همه جانبه و تحقق دست آوردهای واقعی، قابل لمس و شفاف با کشورهای اسلامی و عربی ‌از جمله عربستان سعودی و مصر محقق سازد.

به گزارش ایرنا، وی افزود: حجم رایزنی‌ها، دیدارها و تماس تلفنی بین مقامات ایران و ‌مصر بویژه ملاقات رؤسای جمهور دو کشور در حاشیه اجلاس مشترک سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب، تماس و مکاتبات رؤسای جمهور دو کشور، دیدار رؤسای مجالس دو کشور در نشست بریکس، ملاقات و توافق وزرای اقتصاد و دارایی دو کشور، تماس‌ها و رایزنی‌های مستمر اینجانب و آقای سامح شکری از جمله در ریاض، نیویورک و اخیرا گامبیا بیانگر درک سیاسی متقابل قاهره و تهران از میزان تاثیرگذاری گفت‌وگو و تعامل مشترک در مسیر پیشبرد روابط دوجانبه و آثار مثبت آن در تحولات منطقه‌ای است.

امیرعبداللهیان ادامه داد: در چارچوب توافق رؤسای جمهور ایران و مصر، ما مذاکرات رو به جلویی با آقای سامح شکری در مسیر ارتقای روابط قاهره و تهران داریم، گام‌های مشترکی برداشته‌ایم و این مسیر درست را مشترکا ادامه خواهیم داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در پایان خاطرنشان کرد: نگاه راهبردی ایران به گفت‌وگو و همکاری‌های منطقه‌ای، طیف گسترده کشورهای جهان اسلام و جهان عرب از جمله مصر را شامل می‌شود.

نظر شما