شناسهٔ خبر: 66629819 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شربیانی: تصمیم گیری برای احداث آرامستان جدید در نقاط دیگر تهران باشد

شهر ری - ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهرستان ری گفت : تصمیم گیری برای احداث آرامستان جدید در نقاط دیگر تهران غیر از ری باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از شورای اسلامی شهرستان ری ، جعفر بندی شربیانی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران، ری و تجریش و رئیس شورای اسلامی شهرستان ری روز دوشنبه با اعلام اینکه مصاحبه ای از سوی مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) مبنی بر تکمیل شدن ظرفیت بهشت زهرا و انتخاب سه فضا جهت تأسیس آرامستان های جدید در پایتخت منتشر شده است؛ تأکید کرد: این موضوع مهم است و جنبه های مختلفی از جمله مؤلفه های زیست محیطی و امنیتی دارد،قطعاً این پیگیری قابل تقدیر است و عرض ما این است که اگر نقاط نهایی شده در مناطقی که فضای کافی دارد، پیش بینی شود.

وی ادامه داد: توافق نامه ۱۳ بندی بین شهرداری تهران و شهرستان ری به وجود آمده و سوال ما این است که کی و کجا این توافق نامه رعایت شده است؟

شربیانی تصریح کرد : تقاضای ما این است که تصمیم گیری برای احداث آرامستان جدید در نقاط دیگر باشد و به نظر می رسد جنوب شهر و شهرستان ری از ابتدای دهه ۵۰ در این خصوص وظیفه خود را انجام داده اند.

محمدجواد تاجیک روز یکشنبه در دویست و سی و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی لایحه تعیین بهای خدمات آرامستان بهشت زهرا (س) گفت: اینکه گفته ایم ظرفیت بهشت زهرا پایان یافته، منظور ما منطقه دفن روز بوده است و ظرفیت بخشی که یک طبقه قبر رایگان به شهروندان ارائه می دهیم، رو به اتمام است اما در دیگر نواحی شاید تا ۷۰ سال دیگر نیز ظرفیت دفن داشته باشیم. آنچه ما را به اضطرار می رساند دفن در روز است که روزانه به ۵۰ مورد می رسد. از ۱۸۰ متوفی ۵۰ نفر در ناحیه دفن روز، دفن می شوند.

وی افزود: مطالعات برای ایجاد آرامستان های جدید در تهران صورت گرفته و در نهایت چهار نقطه را پیشنهاد داده ایم و لایحه آن به زودی به شورا ارائه می شود. پیوست های فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و ترافیکی نیز لحاظ شده و قطعا با تصویب شورا جانمایی آرامستان جدید انجام می شود.

نظر شما