شناسهٔ خبر: 66628813 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

بخوانیم و بسازیم/

«آقای ایرانشهر» در غرفه انتشارات انقلاب اسلامی

«آقای ایرانشهر» سفرنامه‌ای است که در آن خاطرات حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در دوران تبعید به قلم راوی (رحیم مخدومی) به نگارش درآمده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، انقلاب اسلامی از زمانی که زمزمه‌های پیشرفت آن به رهبری امام خمینی (ره) و تلاش مردم، بر سر زبان‌ها افتاد، مسیر پُرپیچ‌وخمی را جلوی راه پویندگان خود گذاشت که جز با ایثار و مجاهدت نمی‌توان آن را طی کرد.

در این میان و در بحبوحه تبلیغات، شایعات و جنگ نرم دشمن در فضای سایبری علیه انقلاب اسلامی، راهنمایی باید باشد که با رهنمود‌های خود کنار جوانان بایستد تا آنها از این راه پُرخطر به سلامت عبور کنند و این راهنما، کسی جز رهبر معظم انقلاب اسلامی نیست.

«آقای ایرانشهر» در غرفه انتشارات انقلاب اسلامی

سفرنامه یک تبعید

«آقای ایرانشهر» سفرنامه‌ای است که در آن خاطرات حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در دوران تبعید از دریچه طبع تب‌دار راوی «رحیم مخدومی» به رشته نگارش درآمده است.

انتشارات انقلاب اسلامی، وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای آن را منتشر کرده است و چاپ دوم آن زمستان ۱۴۰۲ منتشر شده است.

نویسنده در یادداشتی در ابتدای کتاب آورده است:

«آقای ایرانشهر» نگاهی است به یک برش هشت‌ماهه که در سال ۱۳۵۶ و در ایرانشهر رخ داده است...

«آقای ایرانشهر» در غرفه انتشارات انقلاب اسلامی

همچنین در ابتدای این کتاب، تصویری از دستخط حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای پس از مطالعه چاپ نخست کتاب منتشر شده است.

ره‌نامه‌ای برای ترسیم اندیشه و سلوک جوان مؤمن انقلابی 

«ره‌نامه» مجموعه‌ای است شامل ۴۰ دفتر که مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمدی (ص) را با توجه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند و از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه و ژرف‌نگر حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به ترسیم اندیشه وسلوک یک جوان مؤمن انقلابی می‌پردازد.

«ره‌نامه» عرصه گسترده‌ای از موضوعات گوناگون را در برمی‌گیرد که در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی جوانان مورد نیاز است و می‌تواند شاکله فکری و رفتاری آنان را ترسیم کند.

این موضوعات از درنگ در موقعیت و ظرفیت‌های یک جوان مؤمن و اندیشه‌ورز آغاز می‌شود و در سیری منطقی به ساحت‌های اعتقادی، اجتماعی، سبک زندگی، مباحث تربیتی و اخلاقی، سیاسی و انقلابی در لایه‌ها و سطوح مورد نیاز می‌پردازد و در نهایت به نقطه اوج و آرمان همه مجاهدت‌ها می‌رسد و تصمیم دارد در ترسیم طرح‌واره‌ای کلی از اندیشه نظری و علمی انقلاب، فرایند تعالی و صیرورت (؟) علمی و عینی مخاطب خود را تسهیل و تسریع کند.

نویسنده این ۴۰ مجلد، معاونت پژوهش و آموزش مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی به‌همراه مؤلفان مختلف است که انتشارات انقلاب اسلامی وابسته سازمان حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در زمستان سال گذشته منتشر کرده است.

این ۴۰ جلد عبارتند از:

روشنفکری؛ فلسطین؛ بصیرت؛ نبوت؛ امام خمینی (ره)؛ رسانه و فضای مجازی؛ اسلام ناب و اسلام آمریکایی؛ دشمن‌شناسی؛ علم و فناوری؛ مهدوی؛ حوزه و روحانیت؛ کار و تلاش؛ هنر؛ سلامت و ورزش؛ ایمان؛ آزادی و استقلال؛ غرب‌شناسی؛ انقلاب اسلامی؛ جوان؛ همسرگزینی و همسرداری؛ نماز، معنویت و مسجد؛ آرمان‌گرایی و بسیج؛ عاشورا؛ اخلاق و تربیت؛ شهروند تراز انقلاب اسلامی؛ اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی؛ زندگی جهادی؛ تمدن نوین اسلامی؛ بیداری اسلامی؛ ولایت و تشیع؛ امامان معصوم (ع)؛ تفکر عقلانیت و آزاداندیشی؛ پیامبر (ص)؛ زن و خانواده؛ عدالت؛ ولایت فقیه؛ هویت ملی؛ قرآن؛ توحید؛ دین دنیا آخرت

گفتنی است؛ سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور غرفه‌های داخلی و خارجی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی متعدد، از روز نوزدهم اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) برپا شده و تا روز بیست‌ونهم اردیبهشت پذیرای علاقه‌مندان است.

غرفه انتشارات انقلاب اسلامی (وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای) در شبستان مصلی امام خمینی (ره) ورودی ۱۸ راهروی ۶ قرار دارد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما