شناسهٔ خبر: 66628721 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

حماس از تصمیم مصر برای پیوستن به پرونده شکایت از اسرائیل در لاهه استقبال کرد

حماس در بیانیه ای اعلام کرد: ما در جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از اعلام تمایل جمهوری عربی مصر برای پیوستن به شکایت جمهوری آفریقای جنوبی در دادگاه بین المللی دادگستری علیه نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و کشورمان قدردانی می کنیم. حماس در بیانیه ای اعلام کرد: ما در جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از اعلام تمایل جمهوری عربی مصر برای پیوستن به شکایت جمهوری آفریقای جنوبی در دادگاه بین المللی دادگستری علیه نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و کشورمان قدردانی می کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، جنبش حماس روز یکشنبه در بیانیه‌‎‌ای مطبوعاتی همچنین اقدام مصر به محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت بی‌دفاع فلسطین و درخواست از دیوان دادگستری بین‌المللی برای ملزم نمودن این رژیم به ورود کمک‌های بشردوستانه و توقف هرگونه اقدامی که به قتل و کشتار غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه منجر شود و تاکید بر ضرورت بازگشایی گذرگاه زمینی رفح را ستود.

مشروح بیانیه حماس به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ما در جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از اعلام تمایل جمهوری عربی مصر برای پیوستن به شکایت جمهوری آفریقای جنوبی در دادگاه بین المللی دادگستری در مورد نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه کشورمان قدردانی می کنیم. مردم فلسطین

ما همچنین از محکوم شدن جنایات اشغالگر علیه مردم غیرمسلح ما و درخواست مصر برای وادار کردن رژیم اشغالگر برای پیروی از تصمیم دادگاه بین‌المللی دادگستری مبنی بر ورود کمک‌های بشردوستانه، توقف همه اقداماتی که ممکن است منجر به کشتار مردم و غیرنظامیان شود و بازگشایی رفح قدردانی می‌کنیم.

ما از کشورهای عربی و اسلامی و همه کشورهای جهان می‌خواهیم که با پیوستن به شکایت علیه این نهاد جنایتکار صهیونیستی، گام‌های مشابهی در حمایت از آرمان فلسطین بردارند، هرگونه رابطه خود را با آن قطع کنند، آن را در سطح بین‌المللی منزوی کنند و تلاش کنند آن و رهبران تروریست آن را به خاطر جنایات سیستماتیک خود علیه کودکان و مردم ما در نوار غزه پاسخگو سازند.

وزارت خارجه مصر روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور رسما قصد دارد به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری به دلیل جنایت نسل‌کشی این رژیم در نوار غزه بپیوندد.

آفریقای جنوبی در ۲۹ دسامبر ۲۰۲۳ شکایتی را به دیوان بین‌المللی دادگستری تسلیم کرده و صدور حکم علیه رژیم صهیونیستی به دلیل نقض کنوانسیون نسل‌کشی در جریان حمله به غزه را خواستار شده بود.

در تحولی جدید، رژیم صهیونیستی تخلیه شهر رفح واقع در جنوب غزه را آغاز و تهدید کرده حمله زمینی به این شهر را عملیاتی می‌کند؛ جایی که یک میلیون و نیم آواره فلسطینی مستقر شده‌اند.پیش از این چندین کشور از جمله لیبی به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم اسرائیل پیوستند.

انتهای پیام/

نظر شما