شناسهٔ خبر: 66628573 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

باهوش در گفت و گو با بازار:

۹ میلیون تن اتان، بوتان و پروپان در پارس جنوبی تولید شد

بوشهر- باهوش مدیرعامل مجتمع گازی پارس جنوبی گفت: در یکسال گذشته، بیش از ۹ میلیون تن اتان و بوتان و پروپان در مجتمع گازی پارس جنوبی تولید شد.

صاحب‌خبر -

احمد باهوش در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: مجتمع گازی پارس جنوبی در نمایشگاه بین المللی نفت و گاز و پتروشیمی و پالایش، حضوری موثر داشت و نتایج ارزشمندی نیز به دست آمد.

وی افزود: امسال توجه خاصی به افزایش تولید در بخش های مختلف مجتمع داریم و علاوه بر آن، حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور نیز جزو اولویت هاست.

مدیر عامل مجتمع پارس جنوبی خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ در تمام شاخص ها شاهد رشد تولید بودیم که در سال جاری نیز تداوم خواهد داشت.

باهوش تصریح کرد: علاوه بر تولید ۱۹۶ میلیارد متر مکعب گاز شیرین که رکورد جدیدی در مجتمع گازی پارس جنوبی ثبت شده، در تولید بوتان و پروپان و اتان نیز حد نصاب های جدیدی ثبت شد.

وی اضافه کرد: در یکسال اخیر بیش از ۶ میلیارد متر مکعب خوراک از مجتمع گازی پارس جنوبی به پتروشیمی های عسلویه تحویل شد که ۲.۷ میلیارد متر مکعب به پتروشیمی پارس و ۱.۹ میلیارد نیز به پتروشیمی بوشهر و ۱.۴ میلیارد متر مکعب نیز به پتروشیمی کنگان ارسال شده است.

مدیر عامل مجتمع گازی پارس جنوبی از تولید ۹ میلیون تن اتان و بوتان و پروپان در پارس جنوبی خبر داد و گفت: در یکسال گذشته، ۴ میلیون تن پروپان، ۳ میلیون تن بوتان و ۲ میلیون تن اتان در پالایشگاه های پارس جنوبی تولید و به پتروشیمی ها و سایر مراکز هدف تحویل شده است.

باهوش بیان کرد: ۲ میلیون تن اتان تولیدی به پتروشیمی های جم، کاویان و مروارید تحویل شده است.

وی ابراز داشت: رشد ۲۰ درصدی پروپان و ۲۶ درصدی بوتان در یکسال اخیر از توفیقات مهم این مجموعه است.

باهوش خاطر نشان کرد: از تمام توان و ظرفیت موجود برای افزایش بهره وری و جهش تولید در سال جدید استفاده می کنیم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

نظر شما