شناسهٔ خبر: 66628506 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

حزب کارگر بریتانیا خواهان توقف صادرات تسلیحات به اسرائیل شد

صاحب‌خبر -

شفقنا- حزب کارگر بریتانیا برای اولین بار از مقامات بریتانیا خواست تا فروش سلاح به اسرائیل را متوقف کنند، زیرا نگرانی‌های فزاینده‌ای نسبت به حمله نیروهای اسرائیلی به شهر رفح فلسطین وجود دارد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، اعضای این حزب از دولت خواستند تا فروش تسلیحاتی را که می‌تواند توسط اسرائیل در حمله به شهر رفح فلسطین مورد استفاده قرار بگیرد، متوقف کند.

این حزب با بیان اینکه اعضایش طی چندین ماه با حمله اسرائیل به رفح فلسطین مخالفت کردند، اظهار داشت که این اقدام نباید انجام می‌شد و این اقدام ما را بر آن داشت تا از دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا بخواهیم خلاصه مشاوره حقوقی در مورد فروش تسلیحات را ارائه دهد.

حزب کارگر بریتانیا تأکید کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا حق داشت که به نخست وزیر اسرائیل گفت اگر اسرائیل به پیشروی خود به سمت رفح فلسطین ادامه دهد، واشنگتن سلاح‌هایی را که ممکن است در رفح مورد استفاده قرار گیرد، در اختیار نیروهای اسرائیلی قرار نخواهد داد.

حزب کارگر افزود: دولت انگلیس باید برای جلوگیری از حمله به شهر رفح فلسطین، با آمریکا در ارزیابی صادرات تسلیحات انگلیس به اسرائیل همکاری کند و در صورت ادامه حمله، به آمریکایی‌ها در تعلیق تسلیحات یا قطعاتی که ممکن است در صورت حمله گسترده به شهر رفح فلسطین استفاده می شود، بپیوندد.

متن خبر در المصراوی

نظر شما