شناسهٔ خبر: 66628366 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

استعفا اجباری هیات مدیره شرکت‌های دولتی، بانکها و... برای حضور در انتخابات مجلس

۲۹ گروه از جمله اعضای هیات مدیره شرکت‌های دولتی، بانک ها و رئیس کل بانک مرکزی و... باید برای حضور در انتخابات مجلس ۶ ماه قبل استعفا دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق طرح استفساریه یک بند از قانون انتخابات مجلس به مدیرعامل و اعضای هیات مدیره وابسته به شرکت‌های دولتی تکلیف شد ۶ ماه پیش از ثبت نام در انتخابات از سمت استعفا دهند.

براساس این گزارش، کلیات و جزییات این استفساریه به این شرح است:

۱- سوال: آیا حکم مقرر در جزء ۲۵ بند الف و جزء ۷ بند ب ماده ۳۲ قانون انتخابات مجلس با اصلاحات و الحاقات تا اول مرداد ۱۴۰۲ شامل اشخاصی که به نمایندگی از طرف اشخاص حقوقی، اعضای هیات مدیره و مدیران عامل شرکت‌های دولتی یا وابسته به دولت هستند می‌شود یا خیر؟

پاسخ: بلی. شامل اشخاصی که به نمایندگی از طرف اشخاص حقوقی و اعضای هیات مدیره و مدیران عامل شرکت‌های دولتی یا وابسته به دولت هستند، می‌شود.

۲- سوال: آیا حکم مقرر در جزء ۲۹ بند الف و جزء ۱۱ بند ب ماده ۳۲ قانون انتخابات مجلس با اصلاحات و الحاقات بعدی تا اول مرداد ۱۴۰۲ شامل اعضای علی البدل نیز می‌شود یا خیر؟ پاسخ: بلی. شامل اعضای علی‌البدل نیز می‌شود.

این قانون از زمان تصویب قانون موادی از قانون انتخابات مجلس مصوب اول مردادماه ۱۴۰۲ لازم الاجرا است.

ماده ۳۲- اشخاص زیر به واسطه مقام و شغل از داوطلب شدن محروم اند:

الف- اشخاص زیر از داوطلب شدن در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور محروم اند مگر اینکه حداقل شش ماه قبل از ثبت نام از سمت استعفاء و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند:

۱- رئیس جمهور و معاونان و مشاوران وی ۲- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاونان وی ۳- مشاوران معاونان رئیس جمهور ۴- رؤسای دفاتر سران سه قوه ۵- وزرا و سرپرستان وزارتخانه‌ها ۶- معاونان و مشاوران وزرا ۷- مدیران کل و سرپرستان ادارات کل وزارتخانه‌ها و مدیران کل حوزه وزارتی و رؤسای دفاتر وزرا ۸- اعضای شورای نگهبان و هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات ۹- رئیس قوه قضائیه و معاونان و مشاوران وی ۱۰- رئیس دیوان عالی کشور و معاونان و مشاوران وی

۱۱- دادستان کل کشور و معاونان و مشاوران وی ۱۲- رئیس دیوان عدالت اداری و معاونان و مشاوران وی ۱۳- رئیس سازمان بازرسی و معاونان و مشاوران وی ۱۴- رؤسا و سرپرستان سازمان‌ها و ادارات کل و ادارات عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح و جانشینان و معاونان در سراسر کشور ۱۵- رئیس سازمان صدا و سیما و معاونان وی ۱۶- رئیس جمعیت هلال احمر و معاونان وی ۱۷- استانداران ۱۸- معاونان و مشاوران استانداران ۱۹- فرمانداران ۲۰- بخشداران ۲۱- شهرداران و رؤسای مناطق شهرداری۲۲- رؤسا و سرپرستان سازمان‌های دولتی

۲۳- رئیس دانشگاه آزاد ۲۴- اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل بانک‌ها ۲۵- اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت که حیطه وظایف و اختیارات آن‌ها به کل کشور تسری دارد۲۶- رئیس کل بانک مرکزی و معاونان و مشاوران وی ۲۷- رؤسا و سرپرستان بنیادهای مستضعفان، شهید و امور ایثارگران، ۱۵ خرداد، مسکن، کمیته، سازمان نهضت سوادآموزی، سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و رؤسای اتاق‌های بازرگانی و تعاون و معاونان و مشاوران ۲۸- شاغلین در نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات ۲۹- اعضای شوراهای شهر

انتهای پیام

نظر شما