شناسهٔ خبر: 66628239 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

خرید تتر چگونه جای دلار را گرفت

تتر راهکاری برای فرار از ضرر و زیان در بازار رمزارز است اما احتمالا خالق این استیبل‌کوین هم تصور نمی‌کرد یک روزی در یک نقطه‌ای از دنیا، از تتر برای کسب سود و درآمد استفاده شود

صاحب‌خبر -

فرارو - خرید تتر برای بخشی از سرمایه‌گذاران ایرانی رسما جای دلار و اسکناس آمریکایی را گرفته است.

به گزارش فرارو؛ از یک طرف مصائب خرید و فروش دلار و سروکله زدن با فروشنده‌ها و صراف‌ها و از طرفی دیگر جذابیت‌های مربوط به افت و خیز تتر، تب جدیدی بین سرمایه‌گذاران ایرانی ایجاد کرده و حالا داده‌های گوگل از رشد شگفت‌انگیز جست‌وجو‌های اینترنتی درباره زیر و بم مهمترین استیبل‌کوین حوزه رمزارز حکایت دارد. بخشی از سرمایه‌گذاران ایرانی که ۱۰ سال قبل کف دستشان را بو کردند و سراغ خرید تتر رفتند، الان به سود هزار و ۸۰۰ درصدی رسیدند و میزان سود تریدر‌هایی که از پارسال بف فکر خرید تتر افتادند، حول‌وحوش ۲۰ درصد محاسبه می‌شود.

خرید تتر به‌جای دلار

خرید تتر گزینه جدیدی برای سرمایه‌گذاران ایرانی محسوب می‌شود. گفتیم جدید، اما تتر تقریبا از ۱۰ سال قبل به‌عنوان یکی از استیبل‌کوین‌های مهم بازار کریپتو اسم و رسمی پیدا کرد و حالا به‌تن‌هایی صاحب پنج درصد از کل سرمایه موجود در این بازار است.

خرید تتر از دید بخشی از سرمایه‌گذاران ایرانی، دنگ‌وفنگ‌های خریدوفروش دلار را ندارد. از یک طرف سختی‌های پیدا کردن خریدار واقعی و منصف برای اسکناس آمریکایی در بازار و از طرفی دیگر تشخیص دلار تقلبی و غیرتقلبی، حداقل برای بخشی از سرمایه‌گذاران سنتی، همیشه خدا دردسر‌هایی داشته است و حالا رشد جست‌وجو‌های اینترنتی درباره خریدوفروش تتر، از تب جدیدی بین سرمایه‌گذاران حکایت دارد.

تتر همانطور که گفتیم، مهمترین استیبل کوین موجود در بازار کرپتو به‌حساب می‌آید، که نرخ یک دلاری آن می‌تواند همان رمز و راز علاقه ایرانی‌ها باشد.

تفاوت تتر برای ایرانی‌ها

خرید تتر در ایران با خیلی از نقاط دیگر دنیا متفاوت است. وابسته بودن قیمت تتر به قیمت دلار آمریکا، ارزش سرمایه‌گذاری روی تتر را برای ایرانی‌ها نشان می‌دهد و حالا داده‌های گوگل نشان می‌دهد، در سال‌های اخیر جست‌وجو‌های اینترنتی درباره تتر به شکل معناداری افزایش پیدا کرده است.

تتر ۱۰ سال قبل در قالب یک استیبل‌کوین و به‌عنوان راهکاری برای فرار سرمایه‌گذاران از ریزش‌های معمولی بازار کریپتو معرفی شد. اما احتمالا خالق تتر هم تصور نمی‌کرد یک روزی در یک نقطه‌ای از دنیا از این استیبل‌کوین برای کسب درآمد استفاده شود. معمولا ترید‌ر‌های باتجربه بازار ارز دیجیتال موقع ریزش بیت‌کوین و بقیه رمزارزها، دارایی خودشان را تتر تبدیل می‌کنند. وقتی آب‌ها از آسیاب افتاد دوباره تتر به رمزارز مورد علاقه تبدیل می‌شود و این سیکل همیشه خدا ادامه خواهد داشت.

خرید تتر با این حال به‌خاطر حرف‌هایی که زدیم برای بخشی از سرمایه‌گذاران ایرانی رسما جایگزین خرید دلار شده و موقع افت‌وخیز نرخ اسکناس آمریکایی، شاهد افزایش تب خریدوفروش تتر می‌شویم.

خرید تتر چقدر برای ایرانی‌ها سود داشته است؟

قیمت تتر مثل همیشه حدود یک دلار است، اما به‌پول خودمان این عدد الان چیزی نزدیک ۶۰ هزار و ۷۰۰ تومان محاسبه می‌شود. اگر به ۱۰ سال قبل فلش‌بک بزنیم متوجه می‌شویم قیمت تتر در سال ۹۴ یعنی اوایل پیدایش، تقریبا سه هزار و ۲۰۰ تومان بوده است. کسی که آن موقع سراغ خرید تتر رفته و در این سال‌ها آن را در کیف پولش نگه داشته، به سود تقریبا ۱۸ برابری رسیده است.

پنج سال قبل در چنین روز‌هایی تتر حول‌وحوش ۱۴ هزار تومان ارزش داشت. نسبت به آن زمان قیمت تتر نزدیک ۴۷ هزار تومان ارتقا پیدا کرده و چیزی نزدیک ۳۳۰ درصد سود نصیب سرمایه‌گذاران ایرانی شده است.

قیمت تتر درمقایسه با یک سال قبل یعنی اردیبهشت پارسال حدود ۱۰ هزار تومان بالا آمده و آن‌هایی که از آن زمان سراغ خرید تتر رفتند، حدود ۲۰ درصد سود کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما