شناسهٔ خبر: 66627959 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

خداحافظی با محمد حسینی در جلسه امروز هیات دولت/ جدیدترین رقم از میزان صادرات نفت ایران خداحافظی با محمد حسینی در جلسه امروز هیات دولت/ جدیدترین رقم از میزان صادرات نفت ایران

به گزارش اکوایران، سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم در جلسه عصر امروز یکشنبه هیات دولت در سخنانی حفظ کرامت افراد جامعه را از شاخصه‌های مهم مدیریتی اهل بیت علیهم‌السلام دانست و همه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی را به رعایت این اصل مهم مدیریتی فراخواند. رئیس جمهور با بیان اینکه حفظ کرامت

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران، سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم در جلسه عصر امروز یکشنبه هیات دولت در سخنانی حفظ کرامت افراد جامعه را از شاخصه‌های مهم مدیریتی اهل بیت علیهم‌السلام دانست و همه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی را به رعایت این اصل مهم مدیریتی فراخواند.

رئیس جمهور با بیان اینکه حفظ کرامت ارباب رجوع و کارمندان در ادارات و عموم شهروندان در تمام شئون جامعه، مصداق عینی اعمال این اصل مدیریتی است، به مدیران دستگاه‌های دولتی توصیه کرد با نظارت مستمر بر زیر مجموعه‌های خود، از رعایت کرامت انسانی در دستگاه تحت مدیریت خود اطمینان حاصل کنند.

اوجی: افزایش تولید نفت به 3 میلیون و 550 هزار بشکه در سال گذشته

در این جلسه وزیر نفت در گزارشی تفصیلی درباره توسعه و تامین منابع مالی حوزه نفت، از تکمیل و بهره‌برداری 67 طرح نیمه تمام در حوزه نفت و گاز و افزایش تولید نفت به 3 میلیون و 550 هزار بشکه در سال گذشته خبر داد و گفت: تولید گاز کشور نیز حدود 30 میلیون متر مکعب رشد داشته که 7 میلیون متر مکعب آن حاصل از جمع‌آوری گازهای مشعل بوده است.

اوجی با اشاره به افزایش 5 میلیون تنی ظرفیت صادرات پتروشیمی کشور و در مجموع رشد 20 درصدی گروه نفت و گاز در سال گذشته اظهار کرد: ‌برنامه وزارت نفت برای امسال بهره‌برداری از 79 طرح نیمه‌تمام و آغاز 50 طرح جدید درحوزه نفت، گاز و پتروشیمی است.

افزایش تولید نفت خام، افزایش تولید گاز خام، توسعه میادین گازی، افزایش ظرفیت پالایشی نفت، افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی، افزایش کمی و کیفی تولید فرآورده‌های نفتی مطابق با استاندار یورو5، افزایش ظرفیت خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی، افزایش خطوط سراسری گاز و گازرسانی جدید به شهر، روستا و صنایع از جمله آثار تکمیل طرح‌های نیمه تمام و اولویت دار در جهش تولید نفت و گاز بود که اوجی به آنها اشاره کرد.

رئیسی با اشاره به این گزارش وزیر نفت درباره توسعه و تامین منابع مالی حوزه نفت، نتیجه اقدامات انجام شده را افزایش درآمدهای کشور دانست و بر پیگیری این اقدامات تا تحقق کامل نتیجه تاکید کرد.

از آنجایی که دوره مسئولیت سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور پایان یافته، رئیسی در جلسه امروز  از خدمات و زحمات حسینی به عنوان چهره علمی، فرهنگی و انقلابی در سمت معاونت پارلمانی رئیس جمهور تقدیر و بر استفاده از تجربیات و توانمندی‌های وی در سنگرهای دیگر در دولت مردمی تاکید کرد.   

اجرای کامل سامانه مودیان در سال 1402

احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی از به سرانجام رسیدن طرح سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی خبر داد و گفت: یکی از چهار محور مطالبات رئیس جمهور در جریان بازدید نظارت ستادی از وزارت امور اقتصادی و دارایی، موضوع سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی بود که در پایان سال 1402 توانستیم این سامانه را به طور کامل به مرحله اجرا برسانیم.

صرفه‌جویی 1.5 میلیارد دلاری در صنعت نفت

دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در جلسه امروز از ثبت رکود تاریخی در انعقاد قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری (inotex) خبر داد و تاکید کرد: در دولت سیزدهم تعداد استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت نفت از 150 به 700 شرکت افزایش یافته و با اجرای تنها 60 درصد از توافقات صورت گرفته میان این وزارتخانه با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان تاکنون بیش از یک و نیم میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور حاصل شده است.

منبع: ecoiran-63368

نظر شما