شناسهٔ خبر: 66627538 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

دوبله زنده فیلم اوپنهایمر با صداپیشگان مشهدی

صاحب‌خبر -
مسعود محمودی باجگیران، افزود: فیلم سینمایی اوپنهایمر روز چهارشنبه هفته جاری به صورت دوبله زنده در پردیس سینمایی هویزه به نمایش عمومی در می‌آید.

وی بیان کرد: دوبله فیلم مزبور را با بهره‌گیری از صداپیشگان مشهدی که در مردادماه پارسال بر روی نسخه روی پرده از فیلم که در سایت‌ها منتشر شده بود، آغاز کردیم و در ادامه برای تکمیل دوبله از استودیوهای مختلف این شهر بهره گرفتیم، در آن زمان هنوز این فیلم در سینماهای کشور اکران نشده بود.

مدیر دوبلاژ فیلم "اوپنهامیر" اظهار کرد: دوبله این فیلم پروژه دشوار و سنگینی است، پیش از این فقط یکبار توسط هنرمندان واحد دوبلاژ صدا و سیما از آذرماه سال قبل به بعد در تهران دوبله شده و این دومین مرتبه از دوبله فیلم است.

وی اضافه کرد: تاکنون در پروژه دوبله بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ فیلم سینمایی مشارکت داشته ام؛ از جمله صداپیشگی «دنیل کرید» در فیلم «پیاز شیشه ای» به دلیل اینکه اهل مشهد بودم و علاقه وافری به این دیار داشتم، تصمیم گرفتم با بهره گیری از توان صداپیشگان این شهر، پروژه دوبله سینمایی را به اجرا بگذارم.

محمودی باجیگران اظهار کرد: به نظرم آن طور که شایسته هنرمندان مشهد بوده به دوبلاژ و صداپیشگی در این منطقه رسیدگی نشده است، به همین دلیل تصمیم گرفتم پروژه دوبله سینمایی را در حد و اندازه این شهر اجرا کنم.

وی گفت: این فیلم به مدت سه ساعت در پردیس سینمایی هویزه به نمایش عمومی در می آید که ۴۵ دقیقه از آن دوبله همزمان توسط گروهی از صداپیشگان مشهدی انجام خواهد شد.

مدیر دوبلاژ فیلم اوپنهایمر دوبله همزمان صداپیشگان مشهدی را بسیار ارزشمند دانست و بیان کرد: در این پروژه سینمایی از افرادی استفاده شده که حرفه ای و تجربه خوبی در حوزه صدا و دوبله دارند و ۱۰۰ نفر در قالب پنج گروه را تشکیل می دهند که ۴۰ تا ۵۰ نفر از آنان دیالوگ‌های بیشتری در فیلم دارند.

وی دوبله "اوپنهایمر" توسط گروهش را باکیفیت بالا توصیف کرد و گفت: به نظرم دوبله‌های ضعیف چند سال اخیر باعث شده که مخاطب دیگر نسبت به دوبله فیلم حس خوبی نداشته باشد و ترجیح دهد که فیلم را به زبان اصلی و با زیرنویس تماشا کند، لذا تلاش کردم کیفیت دوبله فیلم "اوپنهایمر" را بالا ببرم.

 

وی درباره فعالیت هنری خود گفت: استادم "خسرو خسروشاهی" است و جزو شاگردان ایشان بودم، عمده فعالیتم در حوزه رادیو بوده است، یکی از برنامه هایی که در آن مجری گری داشتم، «پلاک یک» بود که قبل از خبر ساعت ۱۴ در سیما پخش می شد.

گفتنی است ، اکران عمومی فیلم "اوپنهایمر" در عصر چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه در پردیس سینمایی هویزه مشهد می باشد.

اوپنهایمر (Oppenheimer) یک فیلم دلهره‌آورِ زندگی‌نامه‌ای حماسی به نویسندگی و کارگردانی کریستوفر نولان است که در سال ۲۰۲۳ اکران شد. نولان فیلم‌نامه این فیلم را بر اساس کتاب پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر به رشته تحریر درآورد. داستان فیلم دربارهٔ زندگی جی. رابرت اوپنهایمر، فیزیک‌دان نظری آمریکایی است که به عنوان «پدر بمب اتمی» شناخته شده‌ است و کیلین مورفی نقش وی را در فیلم بازی کرده‌ است.

نظر شما