شناسهٔ خبر: 66627414 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

افشاگری یا منحرف کردن افکار عمومی؟

تخلفات مالی هنگفت تیم‌های صنعتی

روزنامه جوان

براساس اخبار منتشر شده، پای یک باشگاه صنعتی در میان است که طی چند سال اخیر توانسته خود را به سطح اول فوتبال کشور برساند، اما این روز‌ها شرایط مالی جالب توجهی ندارد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: درست در هفته‌های پایانی رقابت‌های لیگ برتر که بحث تبانی بسیار داغ شده و شایعات مختلفی را بر سرزبان‌ها انداخته، یک خبر همه نگاه‌ها را متوجه خود می‌کند، درست مثل زمانی که جریمه نجومی ویسی، سرمربی فولاد حواس‌ها را از درگیری‌های بین پرسپولیس و سپاهان پرت کرد. 
مسئله، افشاگردی در خصوص فساد مالی قابل توجه یک باشگاه لیگ برتری است که گویا پای نهاد‌های نظارتی را هم به ماجرا باز کرده، اما قسمت جالب ماجرا این است که داستان به سه سال قبل برمی‌گردد. در واقع این ماجرا که گفته می‌شود با ورود نهاد‌های نظارتی به چالشی جدی تبدیل شده مربوط به سال ۱۴۰۰ است که بعد از گذشت سه سال، روز گذشته داستانش مطرح شده، درست در حساس‌ترین روز‌های فوتبال!
براساس اخبار منتشر شده، پای یک باشگاه صنعتی در میان است که طی چند سال اخیر توانسته خود را به سطح اول فوتبال کشور برساند، اما این روز‌ها شرایط مالی جالب توجهی ندارد. حال آنکه مشکل، رد و بدل شدن پول‌های کلان در بخش مدیریتی باشگاه است و زد و بند‌های مالی که گویی یکی از نفرات ارشد کادرفنی نیز در آن دخیل بوده است. عضوی که البته بعد از جدایی مدیرعامل تصمیمش به جدایی بوده تا ماندن برای ادامه کار. مربی که در عین ناباوری تنها برای بازی‌ها در کنار تیم حضور داشته و بلافاصله بعد از هر بازی نیز با پروازی ویژه راهی استان محل سکونت خود می‌شده، آن‌هم با هزینه باشگاه، نه هزینه‌های شخصی!
گویا تمام این اتفاقات عجیب و غریب زیر سر مسئول امور ورزشی یک شرکت صنعتی است. شخصی که وظیفه اصلی‌اش برطرف‌کردن کسری بودجه باشگاه‌ها با توجه به خرج و مخارج آنهاست، اما گویا بودجه اصلی صرف امور دیگری می‌شود و ظاهراً مدیریت جدید قصد خلاص‌شدن از شر او را دارد، اما به نظر می‌رسد که فرد مذکور نیز همزمان برای تغییر مدیرعامل وقت باشگاه در تلاش است. تلاش‌هایی که می‌تواند نشان از عدم شفافیت در امور مالی این باشگاه را داشته باشد، اما مسئله مهم‌تر این است که پای چندصد میلیارد تومان پول در میان است که بین اشخاص و افراد مختلف رد و بدل شده، آن‌هم در شرایطی که تیم مذکور مدت‌هاست به لحاظ مالی اوضاع اسفناکی را تحمل می‌کند. 
واکنش کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال و اطلاعیه صادره درباره روند رسیدگی به پرونده دلالی مذکور نشان از درست بودن ماجرا دارد: «تحقیقات پیرامون پرونده مطروحه که به سال ۱۴۰۰ مربوط می‌شود، در هماهنگی کامل با نهاد‌های ذی‌ربط و مراجع ذی‌صلاح در کمیته اخلاق فدراسیون در حال رسیدگی است و تشریفات مرتبط در دایره تحقیقات تا تعیین تکلیف پرونده و مستند به قوانین و کد‌های اخلاقی فدراسیون بین‌المللی فوتبال، کنفدراسیون فوتبال آسیا و آیین‌نامه اخلاقی فدراسیون فوتبال ادامه خواهد داشت.»، اما مسئله اینجاست که چرا داستان این دلالی باید درست در زمانی که بحث تبانی لیگ مطرح شده به میان کشیده شود، آن‌هم در شرایطی که داستان مربوط به سه سال قبل است و می‌شد خیلی قبل‌تر یا بعدتر مطرح شود.

نظر شما