شناسهٔ خبر: 66627393 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

جنگ همزمان صدرنشینی  و بقا 

روزنامه جوان

همزمان نبودن بازی‌ها در هفته‌های پایانی باعث شده استقلال با یک بازی کمتر جایگاه اولی‌اش را از دست بدهد و سایه سنگین پرسپولیس را بالای سرش احساس کند. تیم جواد نکونام با دو امتیاز کمتر (۵۷) اگر همچنان به دنبال قهرمانی است و جام را می‌خواهد، چاره‌ای ندارد جز اینکه فولاد را قربانی کند و هر سه امتیاز را در آزادی به دست بیاورد. هفته گذشته استقلال به سختی و در لحظات پایانی توانست ذوب آهن را از پیش‌رو بردارد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: نتیجه دیدار استقلال – فولاد خوزستان تأثیر زیادی روی شرایط سروته جدول رده‌بندی لیگ برتر دارد. پایان‌بخش هفته بیست و هفتم لیگ، سه بازی ذوب‌آهن – پیکان، استقلال خوزستان – نساجی و استقلال – فولاد هستند. 
جدا از بحث قهرمانی و تلاش آبی‌ها برای بازگشت به صدر جدول، رقابت در بین فانوس به دستان نیز جدی‌تر از قبل شده و کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند به ضرر تیم‌ها تمام شود. پیکان و نساجی اگرچه بالاتر از فولاد و نفت آبادان قرار دارند، ولی فاصله اندک امتیازی بقای آن‌ها در لیگ برتر را تضمین نمی‌کند. 
 
همزمان نبودن بازی‌ها در هفته‌های پایانی باعث شده استقلال با یک بازی کمتر جایگاه اولی‌اش را از دست بدهد و سایه سنگین پرسپولیس را بالای سرش احساس کند. تیم جواد نکونام با دو امتیاز کمتر (۵۷) اگر همچنان به دنبال قهرمانی است و جام را می‌خواهد، چاره‌ای ندارد جز اینکه فولاد را قربانی کند و هر سه امتیاز را در آزادی به دست بیاورد. هفته گذشته استقلال به سختی و در لحظات پایانی توانست ذوب آهن را از پیش‌رو بردارد. این اتفاق همیشه رخ نمی‌دهد و نکونام باید فکری به حال راحت گل خوردن و سخت گل زدن تیمش کند. پرسپولیس از سد هوادار گذشته و سرنوشت قهرمانی را به دست گرفته، مگر اینکه امشب استقلال در خانه فولاد را با شکست بدرقه کند و دوباره صدرنشین شود. 
رویارویی با فولاد برای نکونام حساسیت دیگری نیز دارد؛ او مقابل تیم فصل گذشته‌اش به میدان می‌رود و در بازی رفت نیز نتوانست تیم خوزستانی را شکست دهد. آبی‌ها در اهواز بدون گل متوقف شدند و دو امتیاز را از دست دادند. استقلال اخیراً تغییرات مدیریتی داشته و علاوه بر آن همچنان از حواشی زیادی رنج می‌برد. محرومیت هاشمی‌نسب پرحاشیه تنها یکی از این موارد است. سرمربی استقلال باز هم در نشست خبری حاضر نشد و رجبی دستیارش را به نشست فرستاد. مربی استقلال هم با پیش کشیدن بحث مشکلات داوری و طعنه زدن به تیم رقیب حاشیه‌ساز شد: «پرسپولیس ۱۴ امتیاز از داوری سود برده است!»
فولاد دیگر راه نجاتی ندارد و در بازی‌های باقی‌مانده از دست دادن یک امتیاز نیز شرایط را برای سقوط این تیم مهیا خواهد کرد، تیمی که از ۲۶ بازی فقط ۲۲ امتیاز گرفته و در رده پانزدهم ایستاده، قطعاً برای عبور از استقلال در آزادی کار سختی دارد. فولاد بحران‌زده با عبدالله ویسی هنوز طعم برد را نچشیده و ویسی امیدوار است در این بازی طلسم ناکامی‌های تیمش شکسته شود. استرس سقوط یکی از چالش‌های فولاد است. علاوه بر این آمار و ارقام نشان می‌دهد ویسی در تقابل‌های گذشته‌اش برابر استقلال در ۱۶ بازی فقط یک‌بار موفق به شکست آبی‌های تهران شده است. فولاد هفته پیش در اهواز به تراکتورسازی باخت و بیش از پیش به پرتگاه نزدیک شد. فولادی‌ها در این فصل پرسپولیس را در آزادی متوقف کردند و امیدوارند این‌بار مقابل استقلال نیز قدعلم کنند. درحالی‌که مدیران باشگاه برای شکست استقلال پاداشی ویژه در نظر گرفته‌اند، سرمربی فولاد در نشست خبری از تلاشش برای حفظ این تیم در لیگ برتر صحبت کرد. 
 
مصاف استقلال خوزستان و نساجی بیشتر از سه امتیاز ارزش دارد. هر دو تیم جزو مدعیان سقوط محسوب می‌شوند و در هفته‌های پایانی ارزش امتیاز‌ها را بیش از هر زمان دیگری درک می‌کنند. تیم جنوبی بعد از شکست برابر پیکان دیگر رنگ باخت را ندیده و چهار بازی آخرش را با یک پیروزی و سه تساوی پشت سر گذاشته است. شاگردان پورموسوی در این مدت تمام تلاش‌شان را کرده‌اند تا امتیاز‌های از دست‌رفته نیم‌فصل اول را جبران کنند، اما همچنان با ۲۲ امتیاز جایگاهی بهتر از سیزدهمی در اختیار ندارند. آبی‌های خوزستان در بازی قبلی خود سپاهان را نیز متوقف کردند، ولی در شرایط فعلی تنها پیروزی است که می‌تواند آن‌ها را به آینده امیدوار کند. هواداران تیم مازندرانی هم اصلاً دوست ندارند شاهد سقوط نساجی به دسته پایین‌تر باشند. نساجی با ۲۲ امتیاز و تفاضل گل کمتر در جدول چهاردهم است و این تیم نیز به برد نیاز دارد. بازی در اهواز برگزار می‌شود و قطعاً کفه ترازو به سود میزبان سنگینی می‌کند، ولی تیم ساکت الهامی ثابت کرده توانایی به چالش کشیدن رقبا را در شرایط حساس دارد. نساجی بعد از دو برد شیرین برابر تراکتورسازی و ذوب نتوانست مانع از پیروزی پرسپولیس شود. 
 
ذوب‌آهن برای رویارویی با پیکان وضعیت خوبی ندارد. تیم اصفهانی از مشکلات مالی رنج می‌برد و اخیراً هم اعضای تیم برای گرفتن مطالبات‌شان دست به اعتصاب زده بودند. تیم محمد ربیعی با ۳۳ امتیاز اگرچه خطر سقوط را احساس نمی‌کند، ولی این فرصت را دارد تا با شکست پیکان از رده نهم به رده هشتم صعود کند. منتها ذوبی‌ها از کمبود بازیکن رنج می‌برند؛ محمدحسین اسلامی و کمال کامیابی‌نیا در این دیدار محروم هستند و اجازه حضور در زمین را ندارند. مهرداد رضایی نیز به جمع مصدومان گذشته (سبحان خاقانی، پوریا آریاکیا، نادر محمدی و آرش قادری) اضافه شده است. ذوب هفته گذشته مغلوب استقلال شد. پیکان نیز به آلومینیوم باخت و سه امتیاز را از دست داد. تیم رضا عنایتی پنج بازی متوالی را بدون پیروزی پشت سر گذاشته و خطر سقوط را احساس می‌کند. بااین‌حال تیم رده دوازدهمی با ۲۵ امتیاز برای عبور از سد ذوب‌آهن تمرینات ویژه‌ای را پشت سر گذاشته است.

نظر شما