شناسهٔ خبر: 66627379 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

اوج حساسیت در جزیره؛ فتح بزرگ آرسنال و بازگشت به صدرجدول

آرسنال در هفته سی‌وهفتم لیگ برتر انگلیس برابر منچستریونایتد به پیروزی ارزشمند خارج ار خانه رسید تا دوباره به صدر برگردد و رقابت جذاب توپچی‌ها و سیتیزن‌ها برای قهرمانی به هفته پایانی کشیده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در ادامه رقابت‌های هفته سی‌وهفتم لیگ برتر انگلیس، منچستریونایتد از ساعت ۱۹ در ورزشگاه اولدترافورد در یک دیدار حساس میزبان آرسنال بود.

منچستر که در ۲ هفته اخیر، یک شکست و یک مساوی کسب کرده بود و مانند فصل‌های اخیر، روند پرفراز و نشیبی داشته است، در این بازی خانگی به دنبال حداکثر امتیاز بود تا حداقل اریک تن‌هاخ و شاگردانش، در بازی‌های پایانی فصل، عملکرد قابل قبول‌تری را ثبت کنند. با این حال، آنها با یک حریف سرسخت و مدعی به نام آرسنال روبه‌رو بودند که در یک جنگ میلیمتری با منچسترسیتی برای رسیدن به جام قهرمانی تلاش می‌کند. شاگردان مایکل آرتتا با توجه به پیروزی دیروز سیتی برابر فولام و رفتن این تیم به صدر، به دنبال ثبت پنجمین برد متوالی و بازگشت دوباره به صدر بودند.

آرسنال که در فصل جاری رقابت نزدیکی با سیتی برای قهرمانی داشته است، در اولدترافورد، شروع هجومی‌تر و بهتری داشت. یونایتد با وجود بازی در خانه تحت تاثیر انگیزه توپچی‌ها برای پس گرفتن صدر قرار گرفته بود. فشار آرسنال سبب شد تا این تیم در دقیقه ۲۰ به گل برسد و لئاندرو تروسار با باز کردن دروازه آندره اونانا، توپچی‌ها را یک بر صفر پیش انداخت.

در ادامه حملات یونایتد برای جبران گل خورده بیشتر شد، در طرف مقابل اما آرسنال با یک تاکتیک رو به جلو به دنبال حفظ گل زده و افزایش‌های گل‌ها بود. نیمه اول با وجود حملات منچستر با نتیجه یک بر صفر به سود آرسنال به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم، تلاش یونایتد برای زدن گل مساوی بیشتر هم شد، شاگردان تن‌هاخ که نمی‌خواستند در خانه بازنده باشند با گردش توپ در زمین آرسنال به دنبال خلق موقعیت و جبران بودند. آرسنال هم روی ضدحمله‌ها خطرناک نشان می‌داد، اما درخشش اونانا سبب شد تا توپچی‌ها نتوانند تعداد گل‌های زده‌شان را بیشتر کنند.

در نهایت با وجود انجام یک بازی رو به جلو و هجومی از سوی ۲ تیم در نیمه دوم توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا در نهایت آرسنال با نتیجه یک بر صفر منچستریونایتد را شکست دهد و با ۸۶ امتیاز و یک بازی بیشتر نسبت به منچسترسیتی ۸۵ امتیازی، به صدر جدول برگردد. منچستریونایتد هم ۵۴ امتیازی و در رده هشتم باقی ماند.

نظر شما