شناسهٔ خبر: 66627365 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

متهم: می‌خواستم با خودروی شاسی‌بلند به خواستگاری بروم 

روزنامه جوان

با شکایت مرد میانسال، پرونده به دستور بازپرس دادسرای امور جنایی تهران برای بررسی در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. 

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: پسر جوانی که همراه دختر مورد علاقه‌اش نقشه آدم‌ربایی ساختگی را طراحی و اجرا کرده‌بود، پس از بازداشت مدعی شد می‌خواسته از خانواده دختر مورد علاقه‌اش اخاذی میلیاردی کند و خودروی شاسی‌بلند بخرد و با آن به خواستگاری برود. 
چند روز قبل مرد میانسالی سراسیمه به اداره پلیس تهران رفت و گم‌شدن ناگهانی دختر جوانش به نام پریا را اعلام کرد. 
وی در توضیح ماجرا گفت: «دخترم پریا دانشجوی یکی از دانشگاه‌های تهران است و هر روز از خانه به دانشگاه می‌رود و دوباره به خانه بر می‌گردد. امروز صبح از خانه بیرون رفت و ساعتی بعد هم تلفن همراهش خاموش شد. چند ساعتی گذشت و به خانه برنگشت و نگرانش شدیم، اما فهمیدم امروز به دانشگاه هم نرفته‌است و الان احتمال می‌دهم برای او اتفاق بدی رخ داده‌باشد.»
با شکایت مرد میانسال، پرونده به دستور بازپرس دادسرای امور جنایی تهران برای بررسی در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. 

 اخاذی ۴۰ هزار دلاری 
یک روز پس از حادثه گم‌شدن دختر دانشجو شاکی دوباره به اداره پلیس رفت و این‌بار از مرد ناشناسی شکایت کرد که برای آزادی دخترش ۴۰ هزار دلار درخواست کرده‌بود. 
وی گفت: «لحظاتی قبل از شماره تلفن همراه دخترم به گوشی‌ام پیامی رسید که در آن نوشته‌بود، من دخترت را گروگان گرفته‌ام و باید برای آزادیش ۴۰ هزار دلار فراهم کنی و به آدرسی که اعلام می‌کنم، بفرستی. او چند پیام دیگر هم فرستاد و تهدید کرد اگر موضوع را به پلیس خبر دهم، اتفاق بدی برای دخترم رخ می‌دهد و بعد از آن هم دوباره تلفن دخترم از دسترس خارج شد.»

 قرار صوری 
با به دست آمدن این اطلاعات، مأموران به شاکی آموزش دادند و از او خواستند اگر گروگانگیر با او تماس گرفت یا پیامک داد، اعلام کند پول را فراهم کرده و حاضر است در محلی که او آدرسش را بدهد، پول را تحویل بدهد. پس از این شاکی با کمک پلیس چند باری با مرد آدم‌ربا در پارک‌ها و خیابان‌هایی که او آدرس داده‌بود، قرار صوری گذاشت، اما هر بار متهم به محل قرار نرفت. 

 آدم‌ربایی ساختگی 
چند باری قرار صوری گذاشته‌شد و شاکی هم هر بار کیف پر از پول را به محل قرار می‌برد، اما خبری از متهم نمی‌شد. همین موضوع فرضیه آدم‌ربایی ساختگی از سوی خود دختر گمشده را برای مأموران قوت بخشید. مأموران در بررسی‌های فنی دریافتند پریا مدتی قبل با پسر جوانی به نام شهروز در اینستاگرام آشنا می‌شود. ارتباط آن‌ها چند ماهی به طول می‌انجامد تا اینکه شهروز همراه خانواده‌اش به خواستگاری پریا می‌رود، اما پدر و مادر دختر جوان به خاطر وضعیت مالی‌اش به او جواب رد می‌دهند. همچنین مشخص شد رابطه دوستی پریا و شهروز پس از جواب رد خواستگاری هم ادامه داشته و روز حادثه هم آن‌ها با هم ارتباط تلفنی داشته‌اند. 

 خودروی شاسی‌بلند 
اطلاعات به دست آمده حکایت از آن داشت شهروز در این حادثه دست دارد، به همین دلیل مأموران با دستور قضایی شهروز را تحت تعقیب قرار دادند تا اینکه چند روز بعد مخفیگاه او را شناسایی کردند. مأموران وقتی وارد محل زندگی شهروز شدند در کمال ناباوری پریا را هم در آنجا دیدند و متوجه شدند دختر و پسر جوان با همدستی هم آدم‌ربایی ساختگی را برای اخاذی از خانواده پریا طراحی و اجرا کرده‌اند. 
شهروز در بازجویی‌ها گفت: «ما هر دو عاشق هم بودیم و تصمیم داشتیم به هر طریقی‌شده با هم ازدواج کنیم، اما پدر و مادر پریا شرط گذاشتند من باید با خودروی شاسی‌بلند به خواستگاری دخترشان بروم. هر چقدر تلاش کردم پولی برای خرید خودروی شاسی‌بلند به دست نیاوردم و از طرفی هم خانواده‌ام این مقدار پول را نداشتند که به من بدهند تا خودرو بخرم. ما دو نفر تصمیم گرفتیم آدم‌ربایی ساختگی طراحی کنیم و از پدر پریا که مرد پولداری است ۴۰ هزار دلار اخاذی کنیم و بعد من خودروی شاسی‌بلند بخرم و به خواستگاری پریا بروم.» 
پریا هم در بازجویی‌ها اظهارات پسر مورد علاقه‌اش را تأیید کرد و گفت که با همدستی هم نقشه آدم‌ربایی ساختگی را طراحی کرده‌اند. وی گفت: «هر بار با پدرم قرار می‌گذاشتیم، من متوجه می‌شدم او پلیس را در جریان قرار داده‌است و به همین دلیل به شهروز اجازه نمی‌دادم برای گرفتن پول به محل قرار برود.» بدین ترتیب با بر ملا شدن راز آدم‌ربایی ساختگی، پرونده به دستور بازپرس جنایی بسته شد.

نظر شما