شناسهٔ خبر: 66627158 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

بهار شمال کجا بریم؟

بدون‌شک، در هر چهار فصل سال خطه سرسبز و خوش‌آب‌وهوای شمال زیبایی‌های خاصی را به نمایش می‌گذارد که برای مسافران لحظات خاطره‌انگیزی را خواهد ساخت.

صاحب‌خبر -

بدون‌شک، در هر چهار فصل سال خطه سرسبز و خوش‌آب‌وهوای شمال زیبایی‌های خاصی را به نمایش می‌گذارد که برای مسافران لحظات خاطره‌انگیزی را خواهد ساخت. اما یکی از زیباترین فصل‌های سال برای سفر به استان‌های شمالی، بهار است. ازطرفی، بعد از تعطیلات عید نوروز کمی از ازدحام و شلوغی جمعیت کاسته شده و فرصتی عالی برای لذت بردن از مناظر مسحورکننده شمال فراهم می‌شود؛ اما کجا بریم؟ اگر شما هم تصمیم دارید در این فصل بی‌نظیر، تجربه یک سفر خاص به شمال را داشته باشید، تا انتهای متن همراه ما شوید تا با جا‌های دیدنی شمال در فصل بهار آشنا شوید.

1

 

1- شهر رامسر، عروس شهر‌های شمالی

یکی از زیباترین شهر‌های شمال که در فصل بهار نیز بسیار دیدنی خواهد شد، شهر رامسر در غربی‌ترین نقطه استان مازندران است. این منطقه به‌دلیل داشتن چشم‌انداز‌های فوق‌العاده سرسبز، کوه‌های جنگلی و آب‌وهوای مطبوع، به عروس مازندران نیز شناخته می‌شود؛ چراکه از هر نقطه‌ای که اطراف شهر را تماشا کنید، منظره‌ای شگفت‌انگیز مقابل چشمان‌تان قرار خواهد گرفت. اگر در فصل بهار به رامسر رفتید، حتماً قدم‌زدن در مسیر بلوار معلم را در برنامه خود قرار دهید؛ انتهای این خیابان شما را به دریا می‌رساند.

همچنین پیشنهاد می‌شود از روستای جواهرده بر فراز کوه‌های اطراف رامسر دیدن کنید و از وجود آبشار‌ها و مناظر فوق‌العاده در جاده رامسر به جواهرده لذت ببرید. تله‌کابین رامسر، دریاچه قو، تفریحات آبی، کاخ مرمر و پلاژ ساحلی از دیگر جا‌های دیدنی رامسر است که نباید تماشای آن را در بهار از دست بدهید.

ازآنجایی‌که رامسر یک منطقه توریستی محسوب شده و سالانه میزبان گردشگران بسیاری است، به‌راحتی می‌توانید انواع ویلا در رامسر، چه جنگلی و چه ساحلی، را پیدا کنید. درحقیقت، بد نیست قبل از شروع سفرتان به این شهر، به فکر اجاره ویلا رامسر باشید تا خیال‌تان بابت محل اقامت‌تان راحت باشد.

2- روستای ماسوله، معماری شگفت‌انگیز

روستای دیدنی ماسوله در جنوب غربی استان گیلان و در فاصله ۶۰ کیلومتری شهر رشت قرار گرفته است. برای رفتن به ماسوله، باید ابتدا به شهر فومن رفته و سپس سفر خود را در مسیر جاده مخصوص ماسوله ادامه دهید. خانه‌های این روستا در دامنه تپه‌ها روی هم ساخته شده و معماری منحصربه‌فرد آن به‌گونه‌ای است که منظره‌ای خاص را در دل یک تابلو نقاشی نشان می‌دهد. درحقیقت، این سبک معماری شهرت جهانی داشته و هرساله توریست‌های خارجی نیز برای دیدن این مناظر به ماسوله می‌آیند.

به‌طورکلی ماسوله به‌عنوان یک مقصد گردشگری پرطرف‌دار در فصل بهار شناخته می‌شود. در کنار طبیعت و جنگل مه‌آلود، آبشار ماسوله رودخان و بقعه عون بن علی از جاذبه‌های آن به‌شمار ‌می‌روند. در سفرتان به روستای ماسوله، حتماً از غذا‌های خوشمزه بانوان محلی، کافه‌ها و رستوران‌های آن امتحان کنید. همچنین می‌توانید برای یادگاری از سوغات و صنایع‌دستی محلی روستا خرید کنید.

2

3- نمک‌آبرود، شهر محبوب شمال

این شهر کوچک و زیبا در ۱۲کیلومتری غرب چالوس در استان مازندران قرار دارد. مناظر طبیعی و بی‌نظیر نمک‌آبرود آن را به یک مقصد محبوب برای علاقه‌مندان به طبیعت در فصل بهار تبدیل کرده است. درحقیقت، یکی از جا‌های دیدنی نمک‌آبرود، رودخانه آن بوده که با عبور از میان شهر، فضایی رویایی و سرسبز را در اطراف خود به‌وجود آورده است. در سفر به نمک‌آبرود، به‌خصوص در بهار، حتماً پیاده‌روی و ماهیگیری در کنار این رودخانه را در برنامه خود قرار دهید.

چشمه‌های آب گرم نمک‌آبرود نیز به‌دلیل خواص درمانی زیادی که دارند شهرت خوبی به‌دست آورده‌اند. این چشمه‌ها در دل طبیعت قرار گرفته‌اند و اطراف آن‌ها را کوه‌های جنگلی سرسبز احاطه کرده است. اگر به‌دنبال آرامش و استراحت در دل طبیعت هستید، سری به این چشمه‌های آب گرم بزنید. از دیگر تفریحات این شهر می‌توان به بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی و تله‌کابین اشاره کرد که با رزرو اقامتگاه یا ویلا شمال می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

4- دشت النزه ماسال، زیبا و دیدنی در بهار

یکی دیگر از بکرترین و شگفت‌انگیزترین مناطق شمال در فصل بهار، شهرستان ماسال با جاذبه‌های دیدنی و منحصربه‌فردش است. این منطقه همچون بهشتی در میان ارتفاعات گیلان قرار گرفته و مناظر سرسبز و بی‌نظیری را به‌وجود آورده است. درحقیقت، علاوه بر ییلاق اولسبلنگاه که در ماسال جای خوش کرده، دشت النزه نیز به‌عنوان مکانی بکر و دیدنی در این فصل شناخته می‌شود.

این دشت در مسیر ییلاقی شاندرمن قرار گرفته و طبیعتی بکر با آب‌وهوایی خنک دارد. جنگل‌های سرسبز در دل کوه‌های زیبا در میان فضایی مه‌آلود، منظره‌ای شگفت‌انگیز ایجاد کرده که با یک بار بازدید از آن، خاطره‌ای خوش در ذهن‌تان هک خواهد شد.

یکی دیگر از جاذبه‌های منطقه النزه ماسال، بقعه متبرک امامزاده ابراهیم است. در حیاط آن یک درخت کهن و ۲۰۰ساله وجود دارد که در فرهنگ مردم محلی بسیار قابل احترام است. در اطراف این منطقه، انواع کلبه جنگلی ماسال برای میزبانی از گردشگران ساخته شده که می‌توانید با اجاره کلبه در ماسال چند روزی را از طبیعت النزه لذت ببرید.

3

5- شهر ناهار خوران گلستان

بد نیست در فصل زیبای بهار، سری به شرقی‌ترین شهر‌های شمالی کشور نیز بزنید و سفری به استان گلستان داشته باشید. در این میان، شهر گرگان با جا‌های دیدنی بی‌نظیرش همچون جنگل ناهارخوران، هرساله در بهار میزبان گردشگران بسیاری از سراسر کشور است. پیشنهاد می‌شود در سفر خود به گرگان، از طبیعت بکر جنگلی و آب‌وهوای مطبوع و دل‌نشین بولوار ناهارخوران این شهر لذت ببرید. از طرفی می‌توانید خود را مهمان یک وعده‌غذایی خوشمزه در رستوران‌های معروف ناهارخوران کنید.

از دیگر جاذبه‌ها و مناظر بکر و طبیعی گرگان می‌توان به جنگل‌های سرسبز، آبشار‌های خروشان و رودخانه‌های متعدد آن اشاره کرد. درواقع، آبندان توشن، پارک جنگلی النگدره، منطقه حفاظت‌شده جهان‌نما، روستا و آبشار زیارت، خلیج گرگان، چشمه آبگرم زیارت، پارک جنگلی قرق، جنگل توسکستان و آبشار لوه از جا‌های دیدنی گرگان است که مسافران و طبیعت‌گردان برای سفر خود در فصل بهار انتخاب می‌کنند.

جمع‌بندی

در فصل زیبای بهار، شهر‌های شمال ایران به یکی از شگفت‌انگیزترین مقاصد برای مسافرت و لذت‌بردن از زیبایی‌های طبیعت و آب‌وهوای عالی تبدیل می‌شوند. ازهمین‌رو، در این مقاله تلاش کردیم تعدادی از جا‌های دیدنی شمال در بهار را برای تجربه سفری خاطره‌انگیز و دل‌چسب به شما معرفی کنیم. این نکته را مدنظر قرار دهید که جاذبه‌های گردشگری و تفریحی شهر‌های شمالی به‌قدری زیاد است که با هر سلیقه‌ای می‌توانید در کنار لذت بردن از آب‌وهوا و طبیعت، چند روزی را به گردش و تفریح نیز بپردازید.

در نهایت، اگر قصد سفر به شمال را داشتید، بهتر است از قبل به فکر محل اقامت خود باشید و بسته به مقصدی که می‌روید و سلیقه‌تان، یک ویلای ساحلی یا کلبه جنگلی رزرو کنید تا دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشید. به نظر شما کدام شهر شمال در فصل بهار زیباتر است؟

نظر شما