شناسهٔ خبر: 66626221 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان

تسهیل‌گری در خدمت رسانی به مردم از اهداف بسیج کارمندان است

رئیس بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بروکراسی اداری مانع اصلی رفع مشکلات مردم است، گفت: یکی از اهداف تشکیل بسیج کارمندان تسهیل‌گری در حوزه ادارات است و تمام تلاش ما از برپایی میز خدمت در راستای افزایش رضایتمندی مردم است.

صاحب‌خبر -

تسهیل‌گری در خدمت رسانی به مردم از اهداف  بسیج کارمندان است

به گزارش خبرگزاری بسیج گیلان سرهنگ پاسدار رضا رنجبر با اشاره به فلسفه تشکیل بسیج کارمندان، اظهار کرد: یکی از اقشار بسیج در راستای خدمات‌رسانی، بسیج کارمندان است که فارغ از وظایف ذاتی بسیج درصدد خدمت بی‌منت و گره‌گشایی از امور مردم است.

 

 وی به چهار هدف از تشکیل بسیج کارمندان اشاره کرد و گفت: تربیت کارمند تراز انقلاب اسلامی، ارتقای سلامت اداری، کارآمدسازی نظام اداری با استفاده از ظرفیت موجود در دستگاه‌ها و توانمندسازی مدیران تراز انقلاب اسلامی از اهداف بسیج کارمندان است.

 

 رئیس بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان، تصریح کرد: اجرای میز خدمت در سطح استان و در مصلای رشت به صورت فصلی با حضور مدیران اجرایی استان برگزار می‌گردد و ۱۷ حوزه کارمندی در سطح شهرستان‌ها نیز با همین هدف در مصلای‌ها، مساجد و روستاهای محروم در حال فعالیت هستند؛ لذا در طول سال گذشته ۳۲۸ مورد میز خدمت جهادی برپا شده است.

 

 سرهنگ پاسدار رنجبر ادامه داد: یک تفاهم‌نامه اقشاری بین بسیج کارمندان و بسیج صنعت، عمران و کارخانجات جهت برگزاری میز خدمت تخصصی در شهرک‌های صنعتی منعقد شده است که در سال گذشته حدود ۱۵ میز تخصصی برگزار شد که یکی از اقدامات خوب در حوزه رفع مشکلات شرکت‌های صنعتی، احیای واحدهای راکد و… است که با هماهنگی بسیج کارخانجات با محوریت اداره کل صمت برگزار شد.

 

 

 وی به مأموریت اردوهای جهادی جهت محرومیت‌زدایی توسط بسیج کارمندان اشاره و عنوان کرد: در تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل دامپزشکی اردوهای سلامت‌محور هر چهارشنبه و پنجشنبه با حضور در مناطق محروم در خصوص واکسینه دام برگزار می‌گردد.

 

 رئیس بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان با اشاره به سایر طرح‌های محرومیت‌زدایی، گفت: طرح شهید رجایی نیز یکی از طرح‌های محرومیت‌زدایی با همکاری اداره کمیته امداد است که در سال گذشته ۶ یخچال به ارزش ۶۱ میلیون و ۴۰۰ میلیون تومان تهیه شد و تا پایان خرداد سال جاری نیز ۱۲ یخچال به خانواده‌های نیازمند اهدا خواهد شد.

 

سرهنگ پاسدار رنجبر اظهار کرد: پس از دوران شیوع کرونا و ترویج سنت کمک مؤمنانه، در سال گذشته ۱۱۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۷۷۰ میلیون تومان از طرفیت خیرین بسیجی کارمند تهیه و در مناسبت‌های مختلف به خانواده‌های نیازمند اهدا شد.

 

 وی ادامه داد: تهیه کفش، پوشاک، لوازم‌تحریر، جهیزیه عروس، تلویزیون، پنکه، غذای گرم، آزادی زندانیان از جمله اقدامات در جهت محرومیت‌زدایی است به علاوه در سال گذشته ۶ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با همکاری ستاد دیه آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

 

 رئیس بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان با اشاره به ساخت یک واحد مسکن محرومین توسط بسیج کارمندان، بیان کرد: ساخت این خانه با همکاری اداره کل بهزیستی و بنیاد مسکن به همت بسیج کارمندان در پیرکلاچای رشت انجام شد.

 

سرهنگ پاسدار رنجبر به مسئله جهاد تبیین به عنوان یکی از اهداف اساسی بسیج کارمندان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۲۵۰ نشست بصیرتی در حوزه‌های مختلف از طریق مشارکت هادیان سیاسی بسیج برگزار شد.

 

 وی افزود: در راستای جهاد امیدآفرینی و پیشرفت به عنوان یکی از منویات رهبری در سال گذشته ۲۵۰ نفر از کارمندان بسیجی از پیشرفت‌های استان و ۱۰۰ نفر در تهران از دستاوردهای موشکی و هوافضای سپاه بازدید داشتند.

 

 رئیس بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان، تصریح کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور در مناطق جنوب، غرب و شمال غرب با حضور ۲۰۰ نفر از کارمندان، اردوی راویان مکتب حاج‌قاسم در کرمان، اعزام کاروان پیاده و سواره به مرقد حضرت امام خمینی (ره) و اردوی زیارتی مشهد مقدس به صورت هرساله برگزار می‌گردد، همچنین ۱۵ نفر از کارمندان بسیجی در قالب کاروان پیاده از ۵ تا ۱۴ خرداد سال جاری به مرقد مطهر حضرت امام اعزام خواهند شد.

 

 سرهنگ پاسدار رنجبر بیان کرد: با توجه به دومین کنگره شهدا در سال ۱۴۰۴، بسیج کارمندان دبیر یادواره شهیدان انصاری و نورانی است که در سال گذشته نیز یادواره در قالب کنگره برگزار و با اقبال خوبی مواجه شد علاوه بر این سازمان به عنوان متولی این یادواره، هر ساله در ۱۵ تیر گرامیداشتی در رثای این شهیدان برگزار می‌کند.

 

 وی ادامه داد: کتاب «استاندار آسمانی» تنها منبع موجود از زندگانی شهید است که از سال ۱۳۸۹ در دسترس وجود دارد؛ اما در دو سال اخیر با تلاش‌های صورت‌گرفته خاطرات این شهدا با عنوان «سربداران دیارمیرزا» در دو جلد تهیه و در سال گذشته رونمایی شد و جلد سوم آن نیز در دست تولید قرار دارد.

رئیس بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان با اشاره به ویژه برنامه‌های هفته دولت، بیان کرد: همایش روز قشر بسیج کارمندان با تجلیل از مدیران برتر، کارمندان نمونه هر ساله برگزار می‌گردد؛ اما فعالیت‌های سازمان محدود به هفته دولت نیست؛ بلکه در طول سال و در مناسبت‌های مختلف فعال است.

 

 تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان

 

سرهنگ پاسدار رنجبر بر اهمیت بهره‌وری در راستای اهداف چهارگانه سازمان بسیج کارمندان تأکید کرد و گفت: تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان، مجمع عالی بسیج و گروه مدیریت و حکمرانی اسلامی در حوزه توانمندسازی مدیران، برگزاری کلاس‌های آموزشی را با حضور اساتید توانمند در دستور کار دارد تا در جهت اهداف موردنظر گام برداریم.

 

 تسهیل‌گری در حوزه ادارات ازا اهداف ما است

 وی در پاسخ به سؤال خبرنگار مبنی بر میزان رضایت مردم از عملکرد ادارات و دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: یکی از اهداف تشکیل بسیج تسهیل‌گری در حوزه ادارات است و تمام تلاش ما از برپایی میز خدمت در راستای افزایش رضایتمندی مردم است تا با یک دیدار بی‌واسطه و چهره به چهره به ارائه مطالباتشان بپردازند.

 

 رئیس بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان افزود: ۲۷۰ اداره در سطح استان دارای پایگاه بسیج هستند که از این تعداد ۶۳ اداره کل هستند؛ لذا از این ظرفیت به عنوان سرپل‌هایی در راستای افزایش رضایت مردم بهره‌گیری می‌شود به علاوه اداراتی نیز وجود دارد که فارغ از برپایی میز خدمت در سه‌شنبه‌ها، مراجعات مردمی آنان برقرار است.

 

 بروکراسی اداری مانع اصلی رفع مشکلات مردم است

 

سرهنگ پاسدار رنجبر به اساسی‌ترین مشکل موجود در ادارات و سازمان‌های اجرایی اشاره و عنوان کرد: بروکراسی اداری مانع اصلی برای رفع مشکلات مردم است که در این راستا نیازمند حذف آن و تسهیل فرایند رسیدگی به امور هستیم.

 

 وی در پایان خاطرنشان کرد: چشم‌انداز بسیج کارمندان، ورود تخصصی به اهداف چهارگانه سازمان است تا در راستای رضایتمندی هرچه بیشتر مردم گام برداریم.

 

 منبع:هشت دی 

نظر شما