شناسهٔ خبر: 66625953 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ابطحی در محفل ادبی شاعران ایران و یمن؛

نقش ملت يمن در دفاع از مردم غزه برجسته است/ شاهد گره خوردن ادبيات يمن با گفتمان و ايدئولوژي مقاومت هستيم

صاحب‌خبر -
نقش ملت يمن در دفاع از مردم غزه برجسته است/ شاهد گره خوردن ادبيات يمن با گفتمان و ايدئولوژي مقاومت هستيم
خبرگزاری آریا - محفل ادبی شاعران ایران و یمن با حضور دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محفل ادبی شاعران ایران و یمن عصر امروز (یکشنبه 23 اردیبهشت ماه) با حضور سیدمجتبی ابطحی، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین و دستیار ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فلسطین در سرای ملل نمایشگاه بین المللی کتاب برگزار شد .
ابطحی در این نشست ضمن اشاره به اهمیت جایگاه یمن در میان محورهای مقاومت، گفت: ملت یمن در محاصره شدید قرار داشت اما دشمنان نتوانستند آنها را به زانو دربیاورند .
دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین اظهار کرد: در این میام یمنی ها پس از عملیات طوفان الاقصی نیز نقش مهمی ایفا کردند؛ ملت یمن در شعارهایشان صریح هستند و از واژه های مبهم استفاده نمی‌کند لذا همانند آیه های قرآن کریم، نفرین را مستقیم به دشمن نسبت می‌دهد .
دستیار ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فلسطین بیان کرد: بدون شک یمنی ها علی رغم همه مشکلات داخلی خود، زیباترین اقدامات را برای مقاومت مردم فلسطین خصوصا غزه انجام دادند و با ضرباتشان از پیروزی های دشمن در غزه جلوگیری کردند .
ابطحی تصریح کرد: بنابراین باید اذعان کرد نقش یمن در کنار سایر محورهای دیگر مقاومت برجسته و پررنگ بوده و این مهم درحالیست که غربی ها و اروپایی ها تلاش کردند تا صهیونیست‌ها به نتیجه مطلوب برسند؛ هرچند آنها شکست خوردند و نقشه هایشان از بین رفت .
وی با اشاره به جایگاه ادبیات در یمن، افزود: ادبیات همیشه نقش پررنگی در میان یمنی ها داشته و زیباییش در این است که همیشه با گفتمان و ایدئولوژی مقاومت آمیخته بوده است .
دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین خاطرنشان کرد: امیدواریم هر چه زودتر رژیم استکباری آمریکا و رژیم کودک کش اسرائیل از بین برود و جهانی شکل بگیرد که مبنای آن عدالت‌خواهان و عدالت جویان باشد تا زمین نیز برای حضور امام عصر (عج) آماده شود .
گفتنی است، معاذ جنید شاعر و مشاور وزیر فرهنگ یمن، علیرضا قزوه شاعر و رایزن فرهنگی سابق ایران در هند، مرتضی حیدری آل کثیر شاعر عربی و فارسی، محمدعلی صالحی شاعر و نویسنده کتاب یمن در شعر فارسی، مصطفی محدثی خراسانی شاعر و همچنین میهمانان یمنی، دانشجویان فلسطینی حاضر در ایران و فعالان فلسطین نیز در این نشست حضور داشتند ./
پایان پیام

نظر شما