شناسهٔ خبر: 66625786 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نظرسنجی از مردم آمریکا درباره میزان کمک‌های آمریکا به اوکراین

تهران-ایرنا- طبق نظرسنجی‌های انجام شده توسط روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز و دانشگاه میشیگان آمریکا تقریباً نیمی از مردم آمریکا معتقدند که بودجه‌ صرف شده برای کمک به اوکراین زیادی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، نظرسنجی انجام شده توسط روزنامه فایننشال تایمز و دانشکده اقتصاد راس دانشگاه میشیگان نشان می‌دهد که ۵۰ درصد از مردم آمریکا معتقدند که دولت آنها بیش از حد برای کمک‌های نظامی مالی اوکراین هزینه می‌کند.

در این نظرسنجی همچنین معلوم شد که ۲۶ درصد از شرکت‌کنندگان فکر می‌کنند که واشنگتن پول کافی برای اوکراین خرج می‌کند و ۱۱ درصد نیز گفتند که ایالات متحده به اندازه کافی هزینه نمی‌کند.

علاوه بر این، ۴۷ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که هزینه برای حمایت از اسرائیل بیش از حد است، در حالی که ۱۱ درصد معتقدند واشنگتن می تواند کمک بیشتری به اسرائیل ارائه کند.

این نظرسنجی از ۲ تا ۶ می انجام شده و نظر یک هزار و سه نفر اخذ شده است. حاشیه خطای این نظرسنجی ۳.۱ درصد اعلام شده است.

کشورهای غربی، از جمله ایالات متحده، از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اسفند ۱۴۰۰، کمک‌های نظامی و مالی گسترده‌ای را به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کرملین پیوسته نسبت به ادامه تحویل تسلیحات به کی‌یف هشدار داده و گفته است که این امر منجر به تشدید بیشتر درگیری می‌شود.

در آوریل ۲۰۲۲، روسیه یک یادداشت دیپلماتیک به همه کشورهای ناتو درباره موضوع ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که هرگونه محموله حاوی تسلیحات برای اوکراین به هدف قانونی روسیه تبدیل خواهد شد.

نظر شما