شناسهٔ خبر: 66625552 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رییس پلیس راه کشور:

ایجاد مواکب در جاده ها همزمان با ایام اربعین باعث کاهش تصادفات می شود

رییس پلیس راه کشور بر گسترش مواکب در جاده ها تاکید کرد و گفت: این اقدام موجب توقف زائران اربعین در جاده شده و مانع از تصادفات احتمالی می شود.

صاحب‌خبر -

سردار حسن مومنی روز یکشنبه در شورای راهبری کاهش تصادفات ویژه اربعین که در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: امیدواریم تدابیر لازم برای هر ۲ مرز شلمچه و چذابه در استان انجام و زائران با آرامش بیشتری مسیر تردد را طی کنند.

وی با تاکید بر اینکه تعداد بریدگی‌های در مسیر سوسنگرد - بستان بسیار است افزود: برای جلوگیری از تصادفات، باید کار ایمن سازی مسیرها به طور استاندارد انجام شود.

رییس پلیس راه کشور در ادامه به جاده عبدالخان - بستان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سال گذشته در این مسیر، پنج فوتی داشتیم باید در مدت باقیمانده با نصب مانع، از تردد خودروهای سنگین جلوگیری شود.

تصادفات عابر پیاده در خوزستان بیشتر از میانگین کشور

وی با اشاره به روند افزایشی میزان تصادفات در استان خوزستان طی سه سال اخیر افزود: میانگین کشوری تصادفات عابر پیاده در کشور هفت درصد بوده در حالی که این میزان در خوزستان ۱۵ درصد است همچنین میزان تصادفات در خوزستان با علائم انحراف به چپ و عدم توجه به جلو از میانگین کشوری بالاتر است‌ لذا باید در سال جاری تلاش بیشتری انجام شود.

سردار مومنی تسریع در تعریض و چهار خطه کردن محور اهواز به خرمشهر را ضروری دانست و افزود: ساماندهی و نصب سیستم روشنایی در ورودی جاده امام رضا (ع) خرمشهر از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود.

وی به عملکرد خوب استاندار خوزستان در ایجاد هماهنگی بین دستگاه های اجرایی برای تسهیل تردد زائران اشاره کرد و ادامه داد: با تلاش همه ارگان ها، بار ترافیکی در اربعین ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ بسیار محسوس بود همچنین امیدواریم در اربعین امسال شاهد کاهش تصادفات و روان تر شدن ترافیک باشیم.

هر ساله تردد زائران اربعین از ۲ مرز چذابه و شلمچه واقع در خوزستان انجام می شود.

نظر شما