شناسهٔ خبر: 66625440 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/روایت روز ورزشی/

تخفیف ۱ میلیارد و ۹۵۰ میلیاردی/ فاش شدن اطلاعاتی از تراکتور!

نیما علیپور

ورزش ایران و جهان امروز نیز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده‌ای از این وقایع و رویدادها در ادامه آمده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مرد اول تنیس جهان در دومین دیدار خود در رقابت های مسترز رم، مقابل حریف نه چندان مطرح خود از شیلی تن به شکست داد.

در جریان رقابت های تنیس ۱۰۰۰ امتیازی مسترز رم، نواک جوکوویچ صرب در دومین دیدار خود در این رقابتها برابر آلخاندرو تابیلو نفر ۳۲ رنکینگ برترین تنیسورهای جهان از شیلی با نتیجه ۲ بر صفر تن به شکست داد و ناباورانه از دور این رقابت ها کنار رفت.

جریمه ۲ میلیاردی ویسی ۵۰ میلیون شد!

کمیته انضباطی رای خود را در خصوص سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان صادر کرد.

در خصوص گزارش ابرازی علیه عبدالله ویسی، سرمربی تیم فولاد خوزستان مبنی بر نشر اکاذیب از طریق مصاحبه بعد از مسابقه با تیم آلومینیوم اراک در تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۲ با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده و با عنایت به مفاد مطالب منتشره از سوی ایشان و بیان عباراتی از قبیل ایجاد حاشیه برای تیمهای خوزستانی، حق خوری و ناتوانی در رصد مسابقات خطاب به ارکان فدراسیون و سازمان لیگ تخلف انتسابی به نامبرده محرز و مسلم تشخیص و نظر به عطف به ماسبق نشدن دستورالعمل مصوب هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص جلوگیری از حاشیه‌های غیر متعارف که در تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۹ به شماره ۱۴۰۳۵۲۲۵۵ ابلاغ شده مصاحبه مذکور از شمول تنبیهات مندرج در این دستورالعمل خارج محسوب و بر همین اساس عبدالله ویسی به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم خود که به مدت شش ماه تعلیق می گردد و پرداخت مبلغ ۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جریمه نقدی مستند به ماده ۷۱ مقررات انضباطی محکوم می‌گردد.  

محرومیت ۴ مدیربرنامه از سوی کمیته اخلاق

کمیته اخلاق با صدور دستور موقت، ۴ مدیربرنامه را برای ۲۰ روز از تمام فعالیت‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محروم کرد.

با اعلام کمیته اخلاق و با توجه به گزارش‌های واصله علی مطوری، محمد کابلی، محمد جواد سرشت و ولی خرسندی دائر بر ارتکاب تخلف اخلاقی و با توجه به مستندات ارائه شده به  لزوم تصمیم فوری تا تعیین حکم نهایی، نامبردگان به مدت ۲۰ روز از هرگونه فعالیت در فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محروم شدند.

ویدیو/ دستان ۵۹ امتیازی بیرانوند!

سیوهای تاثیرگذار علیرضا بیرانوند در دیدار شنبه با هوادار باعث شد تا پرسپولیس ضمن کلین‌شیت، ۲ بر صفر حریفش را شکست دهد و ۵۹ امتیازی شود تا علاوه بر صدرنشینی موقت، همچنان در کورس رقابت قهرمانی با رقیب سنتی خود یعنی استقلال بماند.

شکست ناپذیرترین بازیکن لیگ جزیره کیست؟

در حالی که همه از رکورد شکست ناپذیری رودری در سیتی صحبت می‌کنند، ولی این رکورد فعلا در اختیار سول کمپل است.

پیروزی ۴ بر صفرسیتی مقابل فولام در روز شنبه باعث شد رودری خود را به عنوان مهم‌ترین بازیکن تیم پر ستاره پپ گواردیولا تثبیت کند.  در واقع، سیتی در این فصل فقط در سه بازی شکست خورده است که همه آن‌ها در غیبت بازیکن اسپانیایی رخ داده است.

دختران پینگ‌پنگ‌باز ایران آماده کسب سهمیه المپیک هستند؟

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز زنان وضعیت دو دختر اعزامی به رقابت‌های انتخابی کسب سهمیه المپیک را مثبت ارزیابی کرد اما شانس ایران برای کسب سهمیه را در مقایسه با رقیبان ۵۰، ۵۰ دانست. مسابقات تنیس روی میز انتخابی المپیک در منطقه آسیای میانه از ۲۸ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و در پایان رقابت‌ها تنها فرد قهرمان سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب می‌کند.

 در بخش زنان ندا شهسواری و مهشید اشتری از ایران اعزام می‌شوند تا برای کسب این سهمیه تلاش کنند. تا به حال ندا شهسواری موفق شده دو بار این سهمیه را از آن خود کند.

۳ دوپینگ جدید در پاورلیفتینگ!

۳ ورزشکار رشته پاورلیفتینگ به دلیل استفاده از مواد ممنوعه غیرمجاز مرتکب عمل دوپینگ شده‌اند. ۳ ورزشکار رشته پاورلیفتینگ به دلیل استفاده از ماده ممنوعه، مرتکب عمل تخلف دوپینگ شده و با محرومیت‌ مواجه خواهند شد.

هر سه ورزشکار مربوطه مرد هستند و حداکثر مدت محرومیت آن‌ها به احتمال زیاد ۴ سال خواهد بود.

جهانبخش: به خاطر جام جهانی می‌خواهم در اروپا بمانم

علیرضا جهانبخش می‌گوید هدفش این است تا جایی که می‌شود در فوتبال اروپا بماند و کارش را پی بگیرد.

علیرضا جهانبخش که سومین فصل حضورش در فاینورد روتردام پشت سر گذاشت و باید در تابستان از این تیم جدا شود در برنامه تلویزیونی Kick Met درباره دوران حضورش در فاینورد و برنامه‌اش برای فصل بعد گفت: صادقانه بگویم، از حضور در فاینورد لذت می برم. من سه سال عالی را در این باشگاه سپری کردم. وقتی به فاینورد آمدم هرگز فکر نمی‌کردم که سه سال در این تیم بمانم. هیچوقت فکر نمی‌کردم اوضاع به این شکل پیش برود و قهرمانی در لیگ و قهرمانی در جام حذفی را به دست بیاوریم و در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا بازی‌های خوبی ارائه دهیم. از همه چیز در این سال‌ها راضی هستم و به دوران حضورم در فاینورد افتخار می‌کنم.

ویدیو/ دیدار هوادار و پرسپولیس از دریچه دوربین ایسنا

تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد در هفته بیست و هفتم هوادار را با ۲ گل شکست دهد. صحنه‌های زیبای این دیدار را می‌توانید از دریچه دوربین ایسنا تماشا کنید.

نام سرمربی فصل آینده تراکتور فاش شد

کاپیتان سابق تراکتور گفت: قطعا این را بدانید که حمید مطهری سرمربی تراکتور است و باشگاه با توجه به سیاست‌های خاص خودش این موضوع را اعلام نمی‌کند.

علیرضا میرشفیعیان در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی فنی از عملکرد تراکتور مقابل گل گهر در هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال که با پیروزی ۲ بر صفر تراکتور به پایان رسید، اظهار کرد: کیفیت این بازی نسبت به بازی‌های قبلی بهتر بود. بلاخره پنالتی هم جزوی از فوتبال است که رقم خورد و بالاخره موفق شد ۳ امتیاز را کسب کند. این‌ها امتیازات حساسی هستند و با توجه به تساوی سپاهان و باخت ملوان، شرایط برای کسب سهمیه آسیایی توسط تراکتور راحت‌تر شد.

واکنش آنچلوتی به انتقال ام‌باپه به رئال

سرمربی رئال مادرید به نزدیک شدن ام‌باپه به این تیم واکنش نشان داد. او به ستایش از براهیم دیاز پرداخت. رئال مادرید در هفته سی و پنجم رقابت‌های لالیگا با ۴ گل گرانادا را در هم کوبید تا به روند خوب خود ادامه دهد.

به نوشته مارکا، کارلو آنچلوتی در نشست خبری بعد از بازی گفت: در رئال مادرید رقابت بسیار خوبی بین بازیکنان برقرار است و همه چیز به خوبی پیش می‌رود. هدف ما این است که تا قبل از دیدار حساس برابر بوروسیا دورتموند در لیگ قهرمانان  اروپا همه بازیکنان در بهترین وضعیت قرار داشته باشند.

اطلاعیه فدراسیون فوتبال درباره پرونده دلالی و ورود نهادهای نظارتی

کمیته اخلاق فدراسیون‌ فوتبال اطلاعیه‌ای صادر و درباره روند رسیدگی به پرونده‌ دلالی توضیحاتی ارائه کرد. کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اطلاعیه‌ای پیرامون ماجرای پرونده دلالی و ورود نهادهای نظارتی منتشر کرد.

انتهای پیام

نظر شما