شناسهٔ خبر: 66625396 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس نیوز | لینک خبر

اعلام آمادگی سازمان برنامه و بودجه برای تأمین مالی قطار تهران-اصفهان

رییس سازمان برنامه و بودجه امروز در پاسخگویی آنلاین به مطالبات مردمی در نهاد ریاست جمهوری از آمادگی سازمان برنامه و بودجه برای تأمین مالی قطار تهران-اصفهان و تخصیص سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومان در دو سال گذشته برای رتبه‌بندی بازنشستگان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بورس‌نیوز، داود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه، امروز در نشست برخط ارزیابی عملکرد و پاسخگویی دولت با حضور احمد صالحی، رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری اظهار داشت: برای سال جاری ظرفیت‌های قانونی جدیدی در امور فرهنگی ایجاد شده است و بر همین اساس یک درصد از اعتبارات شرکت‌های دولتی برای امور فرهنگی اختصاص خواهد یافت.

وی درخصوص راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر گفت: قطار‌های سریع‌السیر از اولویت‌های دولت است و مسیر تهران-مشهد و تهران-اصفهان، تحت رسیدگی ویژه قرار خواهند گرفت.

منظور بیان کرد: در اصلاحیه‌ای که بر مصوبه شورای اقتصاد صورت پذیرفت، تکمیل پروژه تهران-اصفهان در اولویت قرار گرفت، اما این موضوع باید در اولویت وزارت راه و شهرسازی نیز قرار بگیرد.

وی افزود: سازمان برنامه آمادگی کمک به فاینانس پروژه را دارد.

رییس سازمان برنامه و بودجه درباره مطالبات بازنشستگان گفت: در دو سال گذشته، هر سال ۴۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی بازنشستگان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش باید بررسی کند که آیا ذی‌حقی هست که مطالبه‌ای داشته باشد یا نه؟ آموزش پرورش با وجود ارسال نامه هنوز اطلاعاتی در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار نداده و اگر این امر انجام شود سازمان برنامه و بودجه برای تآمین مالی، آمادگی دارد.

منظور درخصوص بدهی‌های دولت اظهار داشت: یک گروه از طلبکاران دولت شامل بانک‌ها و گروه دیگر شامل پیمانکارانی می‌شود که طرح‌های دولت را انجام می‌دهند؛ بخشی از این بدهی‌ها پرداخت شده و بخشی دیگر نیز در ادامه پرداخت خواهد شد.

وی پس از اشاره به موجود نبودن عددی از میزان پرداختی‌ها، به همکاری دولت با مجلس جدید پرداخت و گفت: دولت همواره با نمایندگان مجلس همکاری نزدیک داشته و در دولت سیزدهم یکی از بهترین همکاری‌های بین قوای مقننه و مجریه اتفاق افتاده است؛ بر همین اساس دستورکار‌های مشترک زیادی بین دو قوه وجود دارد که معیشت مردم در اولویت آن‌ها است.

منظور خاطرنشان کرد: طرح کالابرگ، پرداخت های معیشتی و کمک هزینه‌های زنان سرپرست خانوار و کودکانی که سوءتغذیه دارند، در دستور کار دو قوه قرار گرفته است.

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
سازمان برنامه و بودجه قطار سریع السیر شورای اقتصاد بازنشستگان

نظر شما