شناسهٔ خبر: 66624467 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتقاد قانونگذار اروپایی از دولت ایرلند برای کمک به رژیم اسرائیل

تهران- ایرنا- «میک والاس» نماینده ایرلند در پارلمان اروپا امروز (یکشنبه) با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، از دولت متبوعش به دلیل ارسال کمک به رژیم صهیونیستی اسرائیل انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، والاس که سابقه طولانی در انتقاد از رژیم صهیونیستی دارد، در پیام جدید خود نوشته است: یک هواپیمای نظامی آمریکا به تازگی از (مبدا) تل آویو در فرودگاه شانون (ایرلند) فرود آمده است. چرا دولت ایرلند همچنان به رساندن تسلیحات آمریکایی به رژیم اسرائیل برای کشتن مردم بی‌گناه فلسطین در نوار غزه کمک می‌کند؟

پیشتر نیز وی سیاستمداران غربی را متهم کرده بود که با حمایت از رژیم صهیونیستی در حال نابود ساختن سیاره زمین هستند و باید از شر آنان خلاص شد.

والاس در فیلمی که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد، گفت: [رژیم] اسرائیل بدون حمایت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و معاونش کامالا هریس، اتحادیه اروپا و اورسلا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا نمی توانست همچون یک حکومت قانون‌شکن، جنایت و نسل‌کشی کند. این افراد باید به دلیل ارتکاب جنایات جنگی و حمایت از [رژیم] اسرائیل محاکمه شوند.

وی با انتقاد از انفعال دیوان کیفری بین المللی در رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی، افزود: سازمان های بین المللی را تهدید می کنند، سیاستمداران اروپایی، انگلیسی و آمریکایی از نسل‌کشی صهیونیستی حمایت می کنند ولی میلیون ها نفر در خیابان های سراسر جهان با فلسطین اعلام همبستگی می کنند.

نظر شما