شناسهٔ خبر: 66624299 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده حزب‌الله: جنگ غزه به اقتدار حماس منتهی خواهد شد

تهران- ایرنا- رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان، امروز (یکشنبه) با اشاره به ناکامی رژیم صهیونیستی در تحقق اهداف خود، تأکید کرد که حماس از این پس به قدرتی موثر نه تنها در غزه و فلسطین بلکه در سطح جهان عربی و اسلامی تبدیل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه العهد، «محمد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان، گفت که همه طرف‌ها به خصوص حماس به دستیابی فرمولی برای پایان دادن به جنگ نزدیک شده بودند اما نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر یورش به رفح و تداوم جنگ پافشاری کرد.

رعد در مراسم گرامیداشت شهید «حسن محمد اسماعیل» از رزمندگان حزب‌الله که در راه قدس به شهادت رسید، گفت: حتی آمریکایی‌ها اعلام کردند که قادر نیستند «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را از این گزینه (حمله به رفح) منصرف کنند و گفتند که ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی برای استفاده در جنگ علیه غزه را متوقف کردند. این یک اعتراف صریح و روشن بود مبنی بر اینکه هر سلاحی که در کشتار و ویرانی غزه استفاده شده، منبع آن آمریکا بوده است.

وی افزود: نتانیاهو پس از شنیدن مخالفت آمریکا، گفت که به تنهایی جنگ را ادامه خواهیم داد و این سخن وی نیز نشان داد جنگی که از هفت ماه پیش آغاز شده و تا الان ادامه داشته با حمایت آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه بوده است.

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان همچنین گفت: دشمن صهیونیستی از ابتدای تجاوز به غزه دو هدف نخست آزادسازی اسرای اسرائیلی در نزد مقاومت و دوم نابودی حماس و مقاومت در غزه را اعلام کرد. اینک پس از گذشت هفت یا هشت ماه، این جنگ با تهدیدات جانی اسرای صهیونیست و در معرض خطر قرار گرفتن آن‌ها در هر جایی که هستند و چه بسا قتل آن‌ها به پایان خواهد رسید. حماس نیز همچنان دست برتر را خواهد داشت و به قدرتی موثر نه تنها در غزه و فلسطین بلکه در سطح جهان عربی و اسلامی تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

نظر شما