شناسهٔ خبر: 66624291 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حمایت مصر از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی

با گذشت بیش از هفت ماه از آغاز جنگ در غزه، دولت مصر اعلام کرد قصد دارد از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری حمایت کند.

صاحب‌خبر -

حمایت مصر از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ با گذشت بیش از هفت ماه از آغاز جنگ در غزه، دولت مصر اعلام کرد قصد دارد از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری حمایت کند.
به گزارش پایگاه خبری سما، وزارت امور خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای تصمیم این کشور برای حمایت رسمی از شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان بین المللی کیفری را اعلام کرد تا بر اساس توافقنامه ممنوعیت نسل کشی، به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه رسیدگی شود.
مصر تاکید کرد این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که تجاوزگری اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه تشدید شد و دامنه آن گسترش پیدا کرد. قاهره، اسرائیل را به اقدامات روشمند علیه ملت فلسطین، هدف قرار دادن مستقیم غیرنظامیان، تخریب زیرساخت‌ها در نوار غزه و تلاش برای وادار کردن فلسطینیان به کوچ اجباری خارج این منطقه متهم و تاکید کرد این اقدامات باعث بحران بی‌سابقه انسانی و ایجاد شرایطی شده است که در آن، ادامه زندگی در نوار غزه امکان پذیر نیست و همه این اقدامات نقض قوانین بین المللی و حقوق بشر و توافقنامه چهارم ژنو درباره حمایت از غیرنظامیان در شرایط جنگی است.
مصر از اسرائیل خواست به عنوان نیروی اشغالگر به توافقنامه‌های بین المللی پایبند باشد و تدابیر موقتی را که دیوان بین المللی دادگستری درباره تضمین رسیدن کافی کمک‌های بشردوستانه به غزه خواستار آن شد، اجرا کند.
مصر همچنین بار دیگر از شورای امنیت و طرف‌های تاثیرگذار بین المللی خواست، اقدام فوری برای برقراری آتش بس در نوار غزه و توقف عملیات نظامی در شهر رفح انجام دهند و از غیرنظامیان فلسطینی حمایت کنند.

نظر شما