شناسهٔ خبر: 66624056 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

بهره برداري از طرح آب رسانی به دو شهر و ده روستا در شهرستان شازند

با حضور مدير عامل شركت مهندسي آب وفاضلاب كشور ،استاندار مركزي ونماينده مردم شهرستان شازند در مجلس شوراي اسلامي از طرح آبرساني مجتمع شهيد سليماني شامل آبرسانی به دو شهر شازند و آستانه و ۱۰ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد ریال بهره برداری شد

صاحب‌خبر -

اراک-خبرنگار آفرینش
با حضور مدير عامل شركت مهندسي آب وفاضلاب كشور ،استاندار مركزي ونماينده مردم شهرستان شازند در مجلس شوراي اسلامي از طرح آبرساني مجتمع شهيد سليماني شامل آبرسانی به دو شهر شازند و آستانه و ۱۰ روستا با اعتباری بالغ بر 1300 میلیارد ریال بهره برداری شد
همچنین در ادامه کلنگ نصب انشعاب فاضلاب در شهرهاي شازند وآستانه به زمین نشست.
حشمت اله عباسی مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان با تاکید بر اینکه دولت سيزدهم به موضوع منابع  آب پايدار و شرب بهداشتي و همچنين جهاد آبرساني به روستاهها اهمیت ویژه ای قائل شده است گفت:اين طرح شامل ساخت تصفیه خانه آب با ظرفیت 120 لیتر بر ثانیه،احداث دو باب مخزن ذخیره آب با مجموع ظرفیت دو هزار متر مکعب،اجرای 37 و نیم کیلومتر خط انتقال آب می باشد.
وی افزود‌:در این طرح همچنین احداث یک باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 35 لیتر ثانیه ،احداث یک باب سوله ،احداث پست برق 160 کیلو ولت امپر،با صرف هزینه ای بالغ بر هزار و 300 میلیارد ریال انجام گرفته است.
عباسی ادامه داد :در راستای اجرای خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب و همچنینی واگذاری پسا به صنایع نصب انشعاب فاضلاب در شهرهای شازند و آستانه انجام مي شود.  
در ادامه این مراسم محمود احمدي بيغش نماينده مردم شازند در مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد:به منظور تامین آب شرب پایدار در روستاهای شازند و با تلاش همكاران آب و فاضلاب استان مركزي ، شاهد بهره برداري از اين پروژه مهم هستيم.
هاشم اميني مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در اين مراسم طی سخنانی اظهار كرد:خدمتگزاري به مردم در كشور سرعت گرفته و در استان مركزي نيز خدمت به مردم با  نگاه جهادي در جريان است.
وي افزود:صنعت آب و فاضلاب وظيفه تامين آب شرب بهداشتي مردم و جمع آوري فاضلاب را به عهده دارد كه در اين دولت با كار شبانه روزي و ایجاد زيرساخت‏های مناسب رفاه و آسايش مردم تامين شده است.
اميني اذعان داشت:نصب انشعاب فاضلاب در شهرهاي شازند وآستانه آغاز و مردم اين مناطق از خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بهره‏مند مي شوند.
وي ادامه داد:جهاد آبرساني در كشور يك اتفاق بزرگ از سوي دولت بود كه با هدف تامين آب پايدار  در ده هزار روستا رقم خورد كه تا به امروز  5200 روستا آبرساني و در سال جاري با همكاري شركت هاي آب و فاضلاب ، قرارگاه امام حسن مجتبي (ع)، خيرين و بخش خصوصي به بهره برداري خواهد رسید.
مخلص الائمه استاندار مركزي نيز در اين مراسم اظهار داشت :پروژه هاي آبرساني از بزرگترين پروژه هاي عمراني در كنار حوزه هاي مختلف در سطح استان مي باشد.
وي به جهاد آبرساني به عنوان يكي از بزرگترين و مهمترين اقدامات دولت سيزدهم در كشور اشاره كرد وافزود:در فاز اول ٦٧ روستا ودر فاز دوم ١٣١ روستا استان مركزي كه مشكل آب داشتند با  همكاري قرارگاه امام حسن مجتبي (ع)در حال انجام
است.
محلص الائمه استاندار مرکزی تصريح كرد :دولت به جهت تامين مهمترين موضوع رفاهي مردم كه آب است توجه ويژه اي دارد و از مردم انتظار مي‌رود به صورت بهينه آب را مصرف نمايند.

نظر شما