شناسهٔ خبر: 66624041 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تکمیل طرح‌ های انتقال آب مشهد نیازمند اعتبار کشوری

همه توان مالی شهر مشهد و خراسان رضوی برای طرح‌ های انتقال آب هزینه شده و تکمیل این طرحها نیازمند تامین اعتبار ملی و کشوری است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرماندار مشهد گفت: هر چند بارندگی‌ های اخیر حجم قابل توجهی داشته اما به دلیل اینکه آب چندانی به پشت سدها نرسیده است باید همچنان پای کار اتمام طرحهای انتقال آب به مشهد باشیم.
 
محسن داوری در پنجمین نشست قرارگاه آب شهرستان مشهد افزود: با بارندگی‌ های اخیر، کمی از بحران آب کاسته شد اما هنوز به شرایط سال گذشته نرسیده ایم، بنابراین همچنان نیازمند مدیریت شرایط هستیم و باید به این سوال به صورت جدی پاسخ داده شود.
 
فرماندار مشهد ادامه داد: بارندگی اخیر نباید این فکر را در اذهان ایجاد کند که آب به حد کافی وجود دارد، پس لازم است شرکت آب و فاضلاب مشهد اطلاع‌ رسانی کافی در خصوص شرایط منابع آبی و دعوت به صرفه‌ جویی در مصرف آب را در دستور کار قرار دهد.
 
داوری مدیریت منابع آبی را از برنامه‌ های ضروری و دائمی دانست و افزود: عمل به وظایف قانونی توسط دستگاه‌ ها باید در دستور کار باشد و در برابر اقداماتی مانند حفر چاه غیرمجاز و احداث بند یا استخر غیر مجاز همه دستگاه ها با محوریت فرمانداری هماهنگ و منسجم برخورد کنند تا شاهد حفظ هر چه بیشتر منابع آبی باشیم.
 
وی در خصوص حفظ منابع آبی روستاها خاطر نشان کرد: دهیاران و شوراهای هر روستا با توجه به اشرافی که نسبت به مناطق خود دارند، به خوبی می توانند در زمینه حفظ منابع آبی همکاری لازم را داشته باشند تا در بهترین شرایط بتوانیم از منابع آبی روستایی بهره لازم را ببریم.
 
مشهد برای آبرسانی به ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار فوری نیاز دارد
در بخشی از این نشست مهمترین درخواست‌ های طرح‌ های اضطراری تامین آب مشهد به بحث و تبادل نظر گذاشته شد که درخواست تن‌ خواه فوری حداقل به میزان ۱۵ هزار میلیارد ریال برای فعال سازی طرح های انتقال آب و صدور مجوز تصرف اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح های اضطراری از جمله این مباحث بود.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: میزان بدهی این شرکت به پیمانکاران اجرای انتقال آب ۱۷ هزار میلیارد ریال است.
 
محمد اسماعیلیان افزود: تسویه این بدهی‌ ها نیازمند تزریق منابع ابلاغ شده کشوری است.
 
چهار میلیون نفر جمعیت شهرستان مشهد در شهرهای «مشهد، رضویه، ملک آباد و بینالود» و ۴۰۰ روستای کوچک و بزرگ آن سکونت دارند.
 
حدود یک و نیم میلیون نفر از این تعداد در مناطق روستایی بویژه بافت حاشیه‌ نشین و روستاهای چسبیده به مشهد زندگی می کنند.

نظر شما