شناسهٔ خبر: 66623814 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازگشت ۱۵۰۰ واحد تولیدی به چرخه تولید

استاندار تهران گفت: در دو سال اخیر، هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد استان به چرخه تولید بازگشته و ۵ هزار واحد تولیدی نیمه تمام به بهره برداری رسیده است.

صاحب‌خبر -
بازگشت ۱۵۰۰ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل استان تهران به چرخه تولید
 
به گزارش خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای علیرضا فخاری در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران با تاکید بر موضوع امنیت در سرمایه گذاری، افزود: در صورت نبود امنیت در سرمایه گذاری، نباید انتظار رشد و توسعه داشته باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه همه تلاش‌ها برای تأمین زیرساخت‌ها، ایجاد فضای امن، برای سرمایه گذاری و بهره وری درست از دارایی‌هاست، افزود: اگر به لحاظ روحی و روانی قادر به تامین امنیت نباشیم، قطعا در عرصه سرمایه گذاری هم توفیقی حاصل نمی‌شود. 
 
استاندار تهران تأمین روحیه و امنیت را نیازمند تعاملات دانست و افزود: بخش تولید بایستی تکیه گاهی با عنوان قوه قضائیه کنار خود داشته باشد تا هر عامل بازدارنده غیرموجه و مانع فعالیت را از مسیر بردارد. 
 
فخاری با بیان اینکه گاهی در مسیر تولیدی‌ها، شاهد توقف روند بررسی برخی پرونده‌ها صرفا با نظر کارشناسی افراد عادی هستیم، گفت: نقش بازرسی و قوه قضائیه برای رفع این موانع در اولویت قرار دارد.
 
وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم عوامل حاشیه‌ای به متن کار‌های تولیدی وارد شوند، گفت: این موضوع مهم با کنترل‌های صحیح تحقق پذیر و قابل رفع است و در این زمینه برای بازدارندگی اگر نیاز به تدوین اسناد داریم اقدام کنیم. 
 
استاندار تهران با بیان اینکه کشور‌های توسعه یافته با استفاده از الگو‌های مناسب در حوزه سرمایه گذاری در مرحله نخست به چگونگی تأمین تسهیلات و فرآیند‌ها برای سرمایه گذار می‌پردازند، گفت: از این طریق سرمایه گذار به حوزه مناسب سوق داده می‌شود و اقتصاد ملی شکل می‌گیرد.
 
دریافت تسهیلات بی موقع؛ چالش تولیدکنندگان 
 
استاندار تهران با بیان اینکه برخی تولیدکنندگان با دریافت نکردن به موقع و صحیح تسهیلات روبرو هستند، گفت: نباید اولویت‌ها را فراموش کنیم، برای تحقق جهش تولید باید رشد تولید را رقم بزنیم و این موضوع، مستلزم سرمایه گذار است و سرمایه گذاری نیز میان آورده شخص و سیستم بانکی مشترک است و بعضاً شاهد هستیم که کسانی از تسهیلات استفاده می‌کنند که نقش غیر مولد دارند.
 
وی با بیان اینکه باید برای تولیدکنندگان، تسهیل گیری و در تخصیص ارز، سهمیه ویژه در نظر بگیریم، افزود: بهترین منبع برای تولید کنندگان بانک‌ها هستند و تسهیلات باید به صورت هدایت شده در بانک‌ها متمرکز شود.
 
فخاری با اشاره به اینکه در حوزه تخصیص ارز و منابع ارزی، به لحاظ ناقص بودن فرآیندها، برخی افراد به نادرستی در اولویت و بازرگانان و تولیدکنندگان در صف آخر قرار می‌گیرند، گفت: باید در این خصوص بازنگری‌های لازم صورت گیرد.
 
وی ادامه داد: در دو سال اخیر با اراده تولیدگران و با همکاری قوه قضائیه در بخش‌های مختلف توانسته ایم، هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در استان تهران را به چرخه تولید بازگردانیم و بیش از ۵ هزار واحد تولیدی نیمه تمام را نیز به بهره برداری برسانیم و ظرفیت جدید را در سطح استان خلق کنیم.
 
فخاری از اقدامات مهم و تأثیر گذار دولت در بخش تولید به شعاع ۱۲۰ کیلومتری برخی صنایع و بهره مندی از تسهیلات اشاره کرد و افزود: ساماندهی ۳۸ شهرک صنعتی نیز از دیگر اقدامات خوب دولت در خصوص تولیدی‌ها بوده است و بر خود وظیفه می‌دانم که از اراده خوب و مشترک همه عناصر تولید، بخش خصوصی، قوه قضائیه و بخش‌های نظارتی و اتاق بازرگانی تهران برای ایجاد فرصت‌های جدید برای تولیدکنندگان تشکر کنم.
 
نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران با حضور معاون اول قوه قضاییه، وزیر صمت، رئیس کل دادگستری استان تهران، رئیس اتاق تهران، معاونان وزیر صمت، تولید کنندگان و صنعتگران صبح امروز (۲۳ اردیبهشت) در شهرک صنعتی شمس آباد تهران برگزار شد.

نظر شما