شناسهٔ خبر: 66623601 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هافبک فولاد در مسیر تاریخ‌سازی؛‌ ستاره سابق پرسپولیس قهرمانی را از استقلال می‌گیرد؟

تهران- ایرنا- بازیکن سابق پرسپولیس درست بعد از ۳ سال به دنبال تکرار خاطرات خوب خود مقابل استقلال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر یکشنبه ایرنا، در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر فردا(۲۴ اردیبهشت) از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه تیم‌های استقلال تهران و فولاد خوزستان در ورزشگاه آزادی برابر یکدیگر به میدان خواهند رفت.

فولادی‌ها که سابقه قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و سوپر جام فوتبال ایران را در کارنامه دارند، در این فصل در شرایط خوبی به سر نمی‌برند و اوضاع برای این تیم ریشه‌دار فوتبال ایران هر روز بحرانی‌تر می‌شود. مردان دیار کارون هم‌اکنون با ۲۲ امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار گرفته و خطر سقوط به لیگ یک را بیخ گوش خود حس می‌کنند.

فولادی‌ها در شرایطی پای به آزادی خواهند گذاشت که استقلال با ۵۷ امتیاز صدرنشین لیگ است و به طور حتم این تیم کار سخت و دشواری را پیش رو خواهد داشت اما شاگردان عبدالله ویسی به خاطر وضعیتی که در آن قرار دارند در این بازی محکوم به کسب امتیاز هستند.

در این دیدار مرگ و زندگی برای فولاد، چهره‌های حضور دارند که می‌توانند نقشی تعیین کننده‌ را برای تیم ویسی ایفا کنند. یکی از این بازیکنان بدون شک علی شجاعی، بازیکن سابق پرسپولیس که با گلزنی(پنالتی) در دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا موفق شد جواز حضور سرخ‌پوشان در فینال این رقابت‌ها را امضا کند.

این بازیکن ۲۷ ساله که تابستان سال ۱۴۰۲ راهی خوزستان شد در زمان حضورش در پرسپولیس سکانس به یاد ماندنی را مقابل استقلال به‌یادگار گذاشت. درست ۳ سال پیش و دقیقا بیست و چهارم اردیبهشت ۱۴۰۰ شجاعی با لباس تیم محبوب خود برابر استقلال به میدان رفت. این بازی در شرایطی با تک گل عیسی آل‌کثیر به سود پرسپولس دنبال می‌شد که استقلالی‌ها صاحب یک موقعیت خوب گلزنی شدند.

هافبک فولاد در مسیر تاریخ‌سازی؛‌ ستاره سابق پرسپولیس قهرمانی را از استقلال می‌گیرد؟

دقیقه ۸۲ بازی مهدی قایدی، ستاره سابق آبی‌ها پشت توپ ایستاد و با ارسال تماشایی از نقطه کرنر آن را به محوطه جریمه پرسپولیس فرستاد. سیاوش یزدانی، مدافع پیشین استقلال با ضربه سر در آستانه باز کردن دروازه پرسپولیس و به تساوی کشیدن بازی قرار داشت که شجاعی با جای‌گیری به موقع به خوبی توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید تا مانع گلزنی آبی‌پوشان و آه و حسرت نصیب فرهاد مجیدی(سرمربی وقت استقلال) و شاگردانش شود. در نهایت پرسپولیس با فتح دربی ۹۵ گام بلندی را برای قهرمانی برداشت و فاتح لیگ بیستم شد.

شجاعی حالا درست ۳ سال بعد از آن بازی خاطره‌انگیز، این‌بار با لباس قرمزهای فولاد، در تلاش است تا در بازی با استقلال اتفاقات دربی ۹۵ را تکرار کند و ضمن کمک به بقای فولاد خوزستان در لیگ برتر، مسیر قهرمانی را نیز برای تیم سابقش هموار کند!

نظر شما