شناسهٔ خبر: 66623594 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

با حضور وزیر فرهنگ؛

مراسم رونمايي از تازه‌ترين تابلوي نقاشي «حسن روح‌الامين» آغاز شد

صاحب‌خبر -
مراسم رونمايي از تازه‌ترين تابلوي نقاشي «حسن روح‌الامين» آغاز شد
خبرگزاری آریا - آیین رونمایی از «مائده»؛ تازه‌ترین تابلوی نقاشی حسن روح‌الامین با حضور وزیر فرهنگ آغاز شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیین رونمایی از تازه‌ترین تابلوی نقاشی حسن روح‌الامین که از آن به عنوان «مائده» یاد می‌شود با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ ، محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ، محمد خراسانی زاده مدیرکل هنرهای تجسمی، ‌محمد اللهیاری مدیرعامل بنیاد رودکی، حمید نیلی مدیرکل اداره هنرهای نمایشی، محمدمهدی سموعی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد و جمعی دیگر از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر در این آیین رونمایی حضور دارند که در بنیاد رودکی در حال برگزاری است.
گروه نقاره زنان به هنگام ورود وزیر فرهنگ به تالار رودکی به صدا درآوردند و خادمان امام رضا(ع) در آستانه میلاد این امام همام و ایام دهه کرامت با پرچم متبرک وارد سالن برگزاری آیین رونمایی شدند و فضای جلسه را امام رضایی کردند.
سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و رییس هیئت مدیره بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) در این مراسم گفت: حسن روح‌الامین به عشق امام رضا (ع) مائده را این چنین نقاشی کرده شاید یکی از نشانه‌های پویایی این هنر مرز و بوم همین هنرنمایی روح‌الامین باشد که نورانیت در آثار او موج می‌زند.
وی افزود: ان‌شاءالله این نورانیت در دنیا و آخرت نصیب او شود. از بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) سنت حسنه یک نقاشی در حوزه این امام همام تشکر می‌کنم و امیدوارم این مسیر پاینده باشد و بماند.

نظر شما