شناسهٔ خبر: 66623357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عکس با عنوان "تجلیل از برترین های جشنواره کودک و نوجوان در اردبیل" آپلود شده اما دانلود نمی شود

برگزیدگان جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان اردبیل تجلیل شدند

اردبیل - ایرنا - برگزیدگان مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، معرفی و تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل روز یکشنبه در اختتامیه جشنواره هنرهای نمایشی استان با تقدیر از مشارکت نهادهای فرهنگی در برنامه‌های کانون، گفت: این جشنواره با شرکت هشت گروه نمایشی از شهرستان‌های اردبیل، خلخال، پارس‌آباد و دهستان دولت‌آباد نمین برگزار شد و اجراها دارای پیام ارزشی و آموزنده برای مخاطبان کودک و نوجوان بود.

ملیحه ملک زاده فرد افزود: در طول اجراها یک هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز به تماشا نشستند و هر یک از گروه‌ها بیش از پنج ماه مشغول تمرین و آماده‌سازی کار خود بودند.

وی ادامه داد: توجه به برنامه‌های جمعی و کارهای گروهی نوجوانان، بهترین راهکار صیانت از این عزیزان در برابر آسیب‌ها و هجمه‌های فرهنگی و اجتماعی است.

او اظهار کرد: کار هنری نیاز به تامین اعتبار دارد تا این جریان موثر و مفید تداوم‌ یافته و شاهد خلق آثاری زیبا و تأثیرگذار از سوی کودکان و نوجوانان باشیم و همه مربیان و کارکنان این سازمان بدون چشمداشت و به‌ صورت جهادی و شبانه‌روزی برای برگزاری رویداد هنری تلاش کردند و برای غنای اوقات فراغت فرزندان در حال تلاش هستند.

امیر رجبی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در جشنواره گفت: کانون، نقش مهمی در کشف استعدادهای هنری دارد و هنرمندان بزرگ کشور که در سالن‌های بزرگ به اجرا می‌پردازند، از مراکزی مثل کانون رشد کرده و پا به عرصه هنر گذاشته‌اند و با همت مربیان کانون، فرزندان این مرزوبوم برای فرهنگ و هنر استان و کشور پرورش می‌یابند.

وی نقش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل را حمایت و پشتیبانی از هنر استان عنوان و بیان کرد: جامعه فرهنگی استان مثل اعضای یک خانواده‌اند و هر یک‌ بخشی از این عرصه را به عهده گرفته و در راستای اهداف عالی نظام اسلامی به خدمت مشغول هستند.

رضوان باقلاچی ، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل هم با تبریک دهه کرامت و روز دختر، حضور کودکان و نوجوانان در این رقابت استانی را باعث افتخار دانست.

وی اظهار کرد: از اهمیت کار کانون همین بس که در حوزه پرورش فکر و کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان فعالیت دارد و مربیان و فعالان کانون پرورش فکری بستری فراهم می‌کنند که برای آینده کشور هنرمندانی خوش‌ذوق و خوش‌فکر تربیت شود.

اجرای نمایش، پخش کلیپ، دکلمه خوانی به مناسبت دهه‌ کرامت و اهدای جوایز به برترین‌ها از دیگر بخش‌های این مراسم بود و در پایان آراء هیات داوران متشکل از داور فرمانی، داریوش علومی و مهدیه علیقلیزاده به شرح زیر اعلام شد:

۱- در بخش طراحی لباس جایزه هیات‌داوران به سارا وطن‌خواه به خاطر طراحی لباس نمایش آدم‌برفی تعلق گرفت.

۲- در بخش طراحی و ساخت عروسک جایزه بهترین طراح و سازنده به خاطر ساخت عروسک‌های نمایش پیرزن کدو قلقله زن به زهرا محیطی از مرکز خلخال اهدا شد.

۳- در بخش موسیقی و افکت با تشکر از سارا وطن خواه به خاطر انتخاب هنرمندانه موسیقی برای نمایش آدم‌برفی، جایزه برگزیده این بخش به سنا پارسی به خاطر اجرای زنده و خلاقانه در نمایش بره تبلت باز رسید.

۴- در بخش طراحی و اجرای صحنه جایزه بهترین طراحی صحنه به کیوان باقلاچی به خاطر نگاه نو و مبتکرانه در ساخت صحنه نمایش سو تعلق گرفت.

۵-در بخش نمایشنامه‌نویسی نمایشنامه بره تبلت باز به نویسندگی حبیب یزدانی شایسته تقدیر شناخته‌شده و هیئت‌داوران متنی را در این بخش به‌عنوان برگزیده معرفی نکرد.

۶- در بخش بازیگری هیات‌ داوران نادیا مهری به خاطر عروسک‌گردانی عروسک پیرزن در نمایش پیرزن کدو قلقله زن را به‌عنوان بهترین عروسک‌گردان انتخاب کرده و همچنین مبینا ایمانی به خاطر بازیگری در نمایش سو به‌عنوان بهترین بازیگر معرفی شد.

همچنین آویسا نظمی به خاطر بازی خلاقانه در نقش روباه در نمایش بره تبلت باز و الینا پورطهماسبی به خاطر ایفای نقش صمیمی و زیبا در نقش دخترک در نمایش آدم‌برفی بازیگران برگزیده بعدی این جشنواره معرفی شدند.

در این بخش تقدیر ویژه هیات‌ داوران به گروه بازیگری نمایش کنسرت پنج موش بامزه به کارگردانی نرگس جعفرخانی به خاطر بازی گروهی یکدست و روان و منسجم تعلق گرفت.

۷- در بخش کارگردانی با تقدیر از کیوان باقلاچی به خاطر کارگردانی نمایش سو جایزه بهترین کارگردانی به خانم سارا وطن‌خواه کارگردان نمایش آدم‌برفی اهدا شد.

۸- سه نمایش برگزیده این جشنواره بدون ترتیب و اولویت، نمایش آدم‌برفی به کارگردانی خانم سارا وطن‌خواه نمایش سو به کارگردانی کیوان باقلاچی و نمایش پیرزن کدو قلقله زن به کارگردانی زهرا محیطی معرفی و موردتقدیر قرار گرفتند.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و کارنون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرکز و شهرستان های آن فعال است.

نظر شما