شناسهٔ خبر: 66623264 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

حمام شخصی بزرگترین پادشاه جهان به طرز شگفت‌انگیزی کشف شد

فیلیپ دوم پادشاه مقدونیه قصد نداشت اسکندر را به‌عنوان جانشین خود انتخاب کند؛ زیرا او را فردی ضعیف و ناتوان می‌دانست.

صاحب‌خبر -

باستان شناسان موفق شده‌اند حمام بزرگترین پادشاه جهان را در کاخی منحصر‌به‌فرد کشف کنند. این کاخ بعدها زمینه‌ساز دستاوردهای بزرگ و رخدادهایی تاریخ‌ساز شد

فیلیپ دوم پادشاه مقدونیه قصد نداشت اسکندر را به‌عنوان جانشین خود انتخاب کند؛ زیرا او را فردی ضعیف و ناتوان می‌دانست. هرچند دست تقدیر طوری سرنوشت جوان ۲۰ ساله را رقم زد که بتواند نام خود را به‌عنوان یکی از برترین فرماندهان نظامی جهان جاودانه کند. برخی به‌خاطر همین موفقیت‌های نظامی او را بزرگترین پادشاه جهان می‌دانند. اخیرا نیز حمام شخصی بزرگترین پادشاه جهان در یونان کشف شده است.

حمام بزرگترین پادشاه جهان در کاخ افسانه‌ای Aigai قرار دارد

پدر اسکندر مقدونی دستور ساخت کاخی بزرگی و افسانه‌ای را در شمال یونان داده بود. این کاخ Aigai نام داشت و سال‌ها میزبان اسکندر نوجوان بود. باستان شناسان اخیرا توانسته‌اند دو بخش جدید را در کاخ Aigai پیدا کنند که فراتر از نام خود اهمیت داشته‌اند. دو بخش مجاور حمام و مرکز تمرین هستند و ظاهرا توانسته‌اند بزرگترین پادشاه جهان را برای ماموریت آینده خود آماده کنند.

در عصر یونان باستان طبقه‌بندی‌های اجتماعی فوق‌العاده اهمیت داشت و کسی جز فرزندان اشراف نمی‌توانست در زمره دوست شاهزادگان باشد. اغلب نیز دوستان دوران نوجوانی به فرماندهان و یاران نهایی پادشاه تبدیل می‌شدند. به‌همین‌خاطر تحت آموزش یکسانی با شاهزاده قرار می‌گرفتند تا بتوانند افرادی مناسب برای مشاغل نظامی و سیاسی باشند. کشف حمام اسکندر مقدونی نیز همین موضوع را تایید می‌کند. این حمام حالتی نیمه‌عمومی داشته است و توسط فرزندان اشراف استفاده می‌شد.

حمام شخصی بزرگترین پادشاه جهان به طرز شگفت‌انگیزی کشف شد

در کنار حمام نیز بخش تمرینی دیده می‌شود. آنها جنگیدن، کشتی‌گرفتن و شکار را در کنار هم تمرین می‌کردند و از نظر ذهنی نیز توسط برترین اساتید فلسفه غرب آموزش می‌دیدند. گفته می‌شود که اسکندر با بزرگترین فرمانده خود یعنی هفستیون نیز از نوجوانی در همین مکان آشنا شده است. جالب اینجاست که کاخ Aigai سه‌برابر بزرگتر از معبد معروف پارتنون در آتن است و مساحتی بالغ بر ۱۵ هزار متر مربع را پوشش می‌داده است.

باستان شناسان همچنین موفق شده‌اند خرابه‌های مربوط به یک آرامگاه، معبد، تئاتر، اندرونی و چندین گور سلطنتی را در این مکان پیدا کنند. جالب اینجاست که در دیوار کناری حمام بزرگترین پادشاه جهان یک حفره بزرگ دیده می‌شود که ظاهرا برای خروج آب کاربرد داشته است. این کاخ اولین‌بار ۱۶ سال پیش کشف شد و از آن زمان تاکنون تحت بازسازی گسترده قرار گرفته است.

کارشناسان توانسته‌اند تاکنون کف، ستون‌ها، تصاویر موزاییکی و قسمتی از بخش‌های تزئینی کاخ را بازسازی کنند. در همین زمان تلاش‌ها برای اکتشافات بیشتر ادامه یافته است.

منبع گجت نیوز
انتهای پیام/

نظر شما