شناسهٔ خبر: 66623145 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

از سوی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی کشور؛

مجوز کاوش در خیابان باباطاهر همدان صادر شد

همدان-مجوز کاوش باستان‌شناسی در خیابان باباطاهر همدان از سوی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی کشور صادر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، در حالی که روز گذشته حمیدرضا حیدری؛ معاون میراث‌فرهنگی استان همدان از آغاز کاوش غیررسمی خیابان باباطاهر خبر داده بود امروز مصطفی ده‌پهلوان؛ رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از صدور مجوز کاوش باستان‌شناسی در این خیابان خبر داد.

ده‌پهلوان افزود: پس از انجام کاوش امکان نصب کف‌فرش شیشه‌ای و نورپردازی در این خیابان وجود دارد تا عابرین پیاده بتوانند در زمان عبور از این سازه باستانی بازدید کنند.

وی درباره کشف جدید بنای تاریخی در همدان گفت: بر اساس باستان‌شهری بسیاری از اتفاقات و اکتشافات در شهرها اجتناب‌ناپذیر است، زیرا بیشتر شهرهای امروزی ما از تهران تا کاشان، از ری و شوش تا همدان بر روی شهرهای کهن قرار گرفته، بنا شده و توسعه یافته است.

رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی ادامه داد: روز گذشته (شنبه ۲۲ اردیبهشت) مجوز رسمی کاوش باستان‌شناسی در پیاده‌راه خیابان باباطاهر همدان صادر و هماهنگی‌ها برای آغاز عملیات کاوش در این شهر آغاز شده است.

ده‌پهلوان توضیح داد: در مورد کشف اخیر در همدان امکان کاوش باستانی وجود دارد، حتی امکان کف‌فرش شیشه‌ای و نورپردازی وجود دارد، مانند بسیاری از شهرهای بزرگ در کشورهای پیشرفته و صنعتی مانند رم در ایتالیا که این کار را انجام داده‌اند.

نظر شما