شناسهٔ خبر: 66623006 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

رئیس طبع و نشر وزارت فرهنگ تاجیکستان:

ایران و تاجیکستان اشتراکات فرهنگی و ادبی بسیاری دارند

میرعلیزاده گفت: مناسبات فرهنگی ایران و تاجیکستان رشد و توسعه یافته است و چه بسا که زبان، ادبیات، حوزه‌های ادبی و مشاهیر آنان میان مردم دو کشور شناخته شده است.

صاحب‌خبر -

رحمانعلی میرعلیزاده، رئیس طبع و نشر وزارت فرهنگ تاجیکستان ضمن بازدید از غرفه مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به پیوندهای فرهنگی عمیق بین دو کشور ایران و تاجیکستان گفت: مشترکات فرهنگی دو کشور ایجاب می‌کند که همواره در جریان تازه‌های فرهنگی باشیم و در جهت همگرایی بیشتر، هر روز گامی تازه و رو به جلو برداریم.

وی تأکید کرد که دو کشور ایران و تاجیکستان از سال‌های دور تاکنون، اشتراکات فرهنگی و ادبی بسیاری دارند.

رئیس طبع و نشر وزارت فرهنگ تاجیکستان به تبادلات فرهنگی ایران و تاجیکستان در حوزه ترجمه و نشر اشاره کرد و اظهار داشت: تبادلات دو کشور به ویژه در حوزه ترجمه و نشر رو به رشد بوده و ارتباط خوبی بین ناشران دو کشور برقرار است. امسال هم این فرصت طلایی وجود دارد که می‌تواند تأثیرات خوبی را داشته باشد.

میرعلیزاده معتقد است که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک جشنواره بزرگ در حوزه کتاب است، زیرا از لحاظ وسعت و تعداد عرضه‌ی گسترده کتب با عناوین مختلف به زبان‌های گوناگون می‌تواند زمینه‌ساز همکاری هرچه بیشتر بین ناشران، محققان و ادبای فرهنگ سراسر دنیا باشد.

رئیس طبع و نشر وزارت فرهنگ تاجیکستان خاطرنشان کرد: امروز شاهد آن هستیم که مناسبات فرهنگی ایران و تاجیکستان رشد و توسعه یافته است و چه بسا که زبان، ادبیات، حوزه‌های ادبی و مشاهیر آنان میان مردم دو کشور شناخته شده است.

شایان ذکر است، غرفه مرکز ساماندهی ترجمه و نشر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بخش‌های «ادبیات»، «دینی و قرآنی»، «تاریخ، فرهنگ و تمدن»، «علوم انسانی و معارف اسلامی»، «شهید مطهری»، «زندگینامه شهید سلیمانی»، «مقام معظم رهبری»، «گفتمان انقلاب اسلامی» و «امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی» آثار خود را به زبان‌های مختلف دنیا در نمایشگاه کتاب تهران در معرض دید عموم قرار داده است.

همچنین، چندین نشست تخصصی را هم در جدول برنامه‌های خود گنجانده است که طی روزهای مختلف در ایام نمایشگاه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما