شناسهٔ خبر: 66622962 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

جزئیات برنامه‌ریزی خدمات اجرایی به زائران در حج تمتع ۱۴۰۳

مدیرعملیات حج تمتع ۱۴۰۳ با اشاره به جزئیات برنامه‌ریزی خدمات اجرایی به زائران در حج تمتع آتی، بر تبیین شرایط و خدمات اجرایی و اطلاع‌رسانی بهینه آن از سوی مدیران کاروان و مجموعه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ آقای غلامرضا رضایی در نشست مدیران کاروان‌ها و مجموعه‌های حج تمتع ۱۴۰۳ که به همت اداره کل کارگزاران روز یکشنبه در محل سازمان حج و زیارت به صورت حضوری برای مدیران استان تهران و به صورت برخط (وبیناری) برای مدیران سراسر کشور برگزار شد، توفیق خدمت را سرمایه‌ای گرانقدر دانست و گفت: بسیاری افراد آرزوی خدمت به ضیوف‌الرحمان را دارند، اما در این برهه از زمان این لطف نصیب شما خادمین شده که باید شکرگزار این نعمت باشید.

وی فعالیت‌های حج تمتع را دارای دو بخش برنامه‌ریزی و عملیات و اجرای مناسک دانست و گفت: بحمدالله تمامی مقدمات لازم برای عزیمت ۸۷ هزارو ۵۵۰ نفر از زایران و عوامل به سرزمین وحی آماده است و نخستین گروه از زایران کشورمان نیز بامداد ۲۴ اردیبهشت ماه تهران را به مقصد مدینه‌النبی ترک خواهند کرد؛ نخستین گروه عوامل نیز شامگاه شنبه (۲۲ اردیبهشت) وارد عربستان شده‌اند تا مقدمات پذیرایی و خدمت رسانی هرچه بهتر را مهیا نمایند.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت به موضوع برنامه‌ریزی برای حج تمتع اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی حج تمتع ۱۴۰۳ پس از پایان عملیات حج تمتع گذشته، با راه‌اندازی کارگروه‌های آسیب‌شناسی و جلسات کارشناسی و توجه به رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت انجام گرفت.

رضایی با بیان اینکه کار برنامه‌ریزی حج تمتع امسال به خوبی و با تلاش همه دست‌اندرکاران انجام گرفت، تصریح کرد: در حال حاضر ۸۷ هزار روادید حجاج و عوامل صادر شده است که این نسبت به سنوات قبل یک نقطه چشمگیر و حائزاهمیت محسوب می‌شود، زیرا در گذشته شاهد بودیم که حتی روادید برخی کاروان‌ها در لحظه آخر و زمان عزیمت به فرودگاه در اختیار آن‌ها قرار می‌گرفت.

وی افزود: با عنایت الهی و تلاش‌های همه دست‌اندرکاران امسال شاهدیم که اقدامات از روی برنامه‌ریزی و نظم در حال انجام است و نخستین گروه زائران ایرانی نیز بامداد دوشنبه از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) به عربستان پرواز می‌کنند.

مدیرعملیات حج تمتع ۱۴۰۳ با بیان اینکه زائران کشورمان در قالب ۶۲۲ کاروان از ۲۱ ایستگاه پروازی به سرزمین وحی مشرف می‌شوند گفت:همه شرایط مهیای حضور زایران ایران اسلامی می‌باشد؛ عملیات رفت ۲۹ روز و عملیات برگشت ۲۳ روز به طول می‌انجامد.

رضایی با بیان اینکه حمل و نقل زایران کشورمان به وسیله قطار سریع السیر از مدینه به مکه و بالعکس طی موسم سال گذشته به صورت آزمایشی انجام گرفت گفت: سال گذشته با برنامه ریزی صورت گرفته تعدادی از زایران کشورمان مسیر مدینه به مکه و مکه به مدینه را با قطار پیمودند که این مهم علیرغم دغدغه‌های اجرایی، رضایتمندی زایران را بدنبال داشت.

وی افزود: بناداریم تا در موسم حج تمتع ۱۴۰۳ تمام زایران را با قطار سریع‌السیر از مدینه به مکه (زایران مدینه قبل) و از مکه به مدینه (زایران مدینه بعد) منتقل نماییم.

مدیر عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ همچنین بر ضرورت اطلاع رسانی بهینه و بموقع نسبت به امکانات و شرایط موجود خدمات اجرایی تاکید کرد و گفت: کیفیت هتل‌های مدینه و مکه، سرانه اسکان در هتل ها، تلاش‌های صورت گرفته در اجاره هتل‌های با قیمت مناسب، وضعیت اسکان زایران کشورمان با دیگر کشورها، محدودیت سرانه اسکان در مشاعر مقدسه به ویژه در منا، وضعیت حمل و نقل درون شهری، خدمات تغذیه و تدارکات و. باید به درستی تبیین شود.

رضایی تاکید کرد: تبیین شرایط موجود چشم انداز صحیحی نسبت به اقدامات اجرایی و تلاش‌های صورت گرفته نشان می‌دهد و افزایش رضایتمندی را بدنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به نقش مهم مدیران مجموعه و مدیران کاروان در رضایتمندی هرچه بیشتر زایران گفت: مدیران موفق در عملیات، همچون سنوات گذشته مورد تشویق و تقدیر قرار می‌گیرند.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت همچنین در این نشست سراسری با اشاره به موضوع سفر‌های عمره مفرده گفت:با وجود اینکه راه اندازی عمره درماه‌های اخیر با کش و قوس‌هایی همراه بود، اما بحمدالله به شیرینی در این مرحله پایان یافت و جمعی از متقاضیان در طی ۲۰ روز ماه شوال توانستند در سرزمین وحی حضور یابند و امروز نیز آخرین کاروان‌های عمره گزار کشورمان نیز به میهن بازمی گردند و امیدواریم بعد از موسم حج تمتع نیز شاهد اعزام عمره گزاران باشیم؛ بنابراین ضروریست تا دفاتر حج و زیارت کشورمان نیز آمادگی لازم را در این خصوص داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما