شناسهٔ خبر: 66622840 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

هویت بصری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران - ۴

طراحی غرفه انتشارات آیینه‌ مهر در نمایشگاه کتاب چقدر هزینه داشت؟

مدیرانتشارات آیینه‌ مهر گفت: غرفه نشر ما با هزینه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان غرفه‌اش را آماده کرده‌ است.

صاحب‌خبر -

سرویس هنر خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - مریم محمدی: در راستای توجه به هویت بصری سی‌و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ایران و بررسی محیط نمایشگاهی امروز در گفت‌وگویی کوتاه با مدیر انتشارات به معرفی غرفه‌ای ساده و صمیمی پرداخته‌ایم. در راهروی شماره ۲ شبستان اصلی نمایشگاه بین‌المللی غرفه کوچک اما پرزرق و برق انتشارات آیینه مهر قرار دارد.

حمید محمدی مدیر انتشارات آیینه مهر که با هزینه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان غرفه‌اش را آماده کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا گفت: ایده طراحی غرفه از خودم است و خودم آن را به صورت فی‌البداهه اجرا کرده‌ام.

دوچرخه‌ای که در پایین غرفه استفاده شده فقط به دلیل قدیمی بودن انتخاب شده و نوری که در چرخ‌ها است کاربرد دارد. گل‌هایی که در غرفه چیده‌ام به خاطر فصل بهار است. من هرسال از ریسه‌های نور برای تزیین غرفه‌ام استفاده می‌کنم و همیشه هم طراحی و چیدمان غرفه را خودم انجام می‌دهم و هیچوقت از طراح برای طراحی و ساخت غرفه‌ام در نمایشگاه استفاده نمی‌کنم. من فی‌البداهه شروع می‌کنم، کم کم ایده‌های بیشتری می‌آید و فکرهایم تکمیل می‌شود. غرفه را سقف زده‌ام تا ریسه‌های نوری روی آن خوب دیده شود البته اگر امکان گچ‌کاری داشتم می‌توانستم غرفه زیباتری طراحی و اجرا کنم.

محمدی درباره مدت زمانی که صرف ساخت دکور غرفه‌اش کرد گفت: من حدوداً ۴۸ ساعت زمان برای ساخت دکور این غرفه زمان گذاشتم. برخی دوستانم اعتراض می‌کنند اما من از زمستان و هرس درختان توسط شهرداری شاخه خشک جمع می‌کنم تا در دکور غرفه‌ام استفاده کنم. از شهرستان دوچرخه‌ای را برای طراحی خریده‌ام و با احتساب آن، هزینه طراحی غرفه در نهایت به سه میلیون تومان رسید.

نظر شما