شناسهٔ خبر: 66622567 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

آغاز تزریق 3.5 میلیون دوز واکسن پنوموکوک در مناطق محروم هفت استان جنوبی

دستیار وزیر بهداشت از آغاز طرح واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان زیر یک سال در مناطق محروم هفت استان از جمله خوزستان خبر داد. دستیار وزیر بهداشت از آغاز طرح واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان زیر یک سال در مناطق محروم هفت استان از جمله خوزستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، محمدحسین سرمست ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: تزریق واکسن پنوموکوک از امروز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در استان آغاز شده است و برای کودکان زیر یک سال در ماه‌های دوم، چهار و دوازدهم تزریق خواهد شد.
او گفت: این واکسن از بسیاری بیماری‌ها، بستری‌ها و مرگ و میرها جلوگیری خواهد کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: آزمایش اولیه واکسن پنوموکوک در استان مرکزی انجام شد و خوزستان نیز از جمله هفت استان دیگر اجرا کننده این واکسیناسیون است.

آغاز تزریق 3.5 میلیون دوز واکسن پنوموکوک در مناطق محروم هفت استان جنوبی

دستیار وزیر بهداشت نیز در این مراسم که به صورت ویدیو کنفرانس انجام شد، اظهار کرد: طبق اعلام قبلی، بنا بود واکسن مهم پنوموکوک در برنامه واکسیناسیون عمومی قرار گیرد که این برنامه از فردا به صورت چند مرحله‌ای و با اولویت بخشی به مناطق محروم به اجرا در خواهد آمد.

پدرام پاک‌آئین افزود: سه و نیم میلیون دوز واکسن پنوموکوک خریداری و وارد کشور شده و در فاز نخست در مناطق محروم استان‌های جنوبی کشور توزیع خواهد شد.

اینمقام مسوول در وزارت بهداشت اضافه کرد: این واکسن سالیانه حداقل از مرگ یک هزار و ۵۰۰ کودک جلوگیری و از عوارضی که این عفونت برای هزاران کودک دیگر دارد، ممانعت خواهد کرد.

لازم به ذکر است که پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا در انسان می باشد. این باکتری عامل اصلی بیماری پنومونی(سینه پهلو) است که می‌تواند عفونت‌های دیگری مانند سینوزیت، اوتیت(عفونت گوش میانی)، باکتریمی، سپسیس، مننژیت، استئومیلیت، آرتریت سپتیک، اندوکاردیت، پریتونیت، پریکاردیت، سلولیت و آبسه‌های مغزی را نیز ایجاد کند.

انتهای پیام/

 

نظر شما