شناسهٔ خبر: 66622027 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اجرای برنامه جهش تولید دانش‌بنیان با ۸ بسته حمایتی

مریم رضایی

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از آغاز ثبت‌نام برای فراخوان برنامه حمایتی این صندوق تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان از امروز ۲۳ اردیبهشت خبر داد و گفت: این برنامه شامل ۸ بسته حمایتی برای شرکت‌های دانش بنیان می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر محمدصادق خیاطیان با حضور در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه تولید کولرهای آبی مجهز به موتورهای فوق کم‌مصرف در شهرک صنعتی ماهدشت کرج گفت، یکی از مصادیق و مخاطبان اصلی شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» را شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی به واسطه مأموریتی که طبق قانون برای آن تعریف شده است و در راستای تحقق شعار سال، برنامه حمایتی تحت عنوان «جهش تولید دانش‌بنیان» را برنامه‌ریزی و تدارک دیده است.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی خیاطیان افزود: این برنامه از طریق ۲۵ همت(۲۵ هزار میلیارد تومان) منابعی که در اختیار دارد، به ۲۰۰ همت(۲۰۰ هزار میلیارد تومان) رشد فروش دانش‌بنیان‌ها منجر می‌شود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: عموما با دو رویکرد به بحث مشارکت مردم در جهش تولید دانش‌بنیان نگاه می‌کنیم. رویکرد نخست، ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان است. ایجاد این شرکت‌ها فعالیتی است که با حضور و مشارکت مردم محقق می‌شود. رویکرد دوم نیز، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق تأمین مالی با مشارکت مردم و استفاده از سرمایه‌های خُرد آنها است. براین اساس، برنامه «جهش تولید دانش‌بنیان» در قالب ۸ بسته تدارک دیده شده است.

وی افزود: بسته نخست این برنامه با هدف تأمین نقدینگی برای شرکت‌های دانش‌بنیانی است که قابلیت رشد ۳ برابری فروش و جهش تولید در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته را دارند. بر این اساس شرکت‌های دانش‌بنیان مشمول می‌توانند تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات بانکی بهره‌مند شوند. فراخوان این بسته از امروز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند برای ثبت درخواست به وبگاه صندوق نوآوری به نشانیwww.inif.ir مراجعه کنند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: بسته دوم، برنامه «توانا» است که به دنبال ایجاد و افزایش زیرساخت‌های تولید دانش‌بنیان از طریق تامین سرمایه ثابتی است که در اختیار دانش‌بنیان‌ها قرار می‌گیرد. بسته سوم، برنامه «رویش» نام دارد که به ایجاد و زایش شرکت‌های دانش‌بنیان جدید کمک می‌کند.

خیاطیان به محورهای بعدی این برنامه اشاره و تصریح کرد: بسته چهارم، برنامه «۱۰۰۰ فناور» است. بیش از ۶ هزار شرکت دانش‌بنیان نوپا داریم که میزان فروش آنها کمتر از ۵ میلیارد تومان است. تلاش می‌کنیم در قالب این برنامه، ۱۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان نوپا را به شرکت دانش‌بنیان فناور تبدیل کنیم. بسته پنجم، برنامه «کارآفرین» است که به کارآفرینی و خوداشتغالی از طریق محصولات و تجهیزات تولیدشده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می‌کند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی درخصوص محورهای بعدی «جهش تولید دانش‌بنیان» گفت: بسته ششم، برنامه «شکوفا» است که در حوزه تأمین مالی جمعی و با هدف تأمین نقدینگی مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان با مشارکت مردم و استفاده از سرمایه‌های خُرد آنها اجرا می‌شود. بسته هفتم، برنامه «حامی» است و تلاش می‌کنیم از ظرفیت خیرین و با همکاری دانش‌بنیان‌ها، به حل مسائل اجتماعی کشور کمک کنیم. در بسته هشتم تحت عنوان «ضامن»، از ضمانت انتشار اوراق در بازار سرمایه توسط شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام

نظر شما