شناسهٔ خبر: 66621990 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اهدای تندیس پهلوانی به مرد فداکار چهارکوه علویجه

تندیس پهلوانی به مرد فداکار چهارکوه علویجه اهدا شد.

صاحب‌خبر -

رئیس دبیرخانه دائمی اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی ایران در حاشیه همایش پیاده‌روی صبحگاهی شهر علویجه با اشاره به فداکاری و ایثار ابوطالی احمدی گفت: این مرد فداکار با ایثارو گذشتن از خود، جان یک انسان را از دل کوه‌های علویجه نجات داد.

محسن رویگری افزود: خداپرستی، آزادگی، مناعت طبع، اتکا به نفس، انسان دوستی، شجاعت، تواضع، وقار و متانت، وفا، ایثار، گذشت، حق‌شناسی، بخشندگی، تواضع خصلت‌ها و منش پهلوانی است که گذشتگان برای ما به یادگار گذاشته‌اند و اگر این خصلت‌ها چراغ راه زندگی قرار گیرد عاقبت به خیر و محبوب دل‌های مردم خواهیم شد.

ابوطالب احمدی، مرد فداکاری که در نوروز سال جاری جان یک انسان را نجات داد نیز تاکید کرد: در حیاط منزل خود در حال تعمیر و رسیدگی به اتومبیل بودم که از فاصله بسیار دور صدای ضعیف درخواست کمک مردی از دل کوه شنیده شد و بی‌درنگ به راه افتادم.

او اضافه کرد: در مسیر راه به نیرو‌های امدادگر و پلیس اطلاع دادم و در کمتر از نیم ساعت خود را به نزدیکی مرد اسیر روی دیواره‌های صعب‌العبور مرتفع‌ترین قله چهار کوه علویجه رساندم.

این مرد فداکار اضافه کرد: علاوه‌بر امید دادن به فرد گرفتار، تلاش کردم در فاصله‌های زمانی پیاپی با قرار دادن دست‌ها زیر پاهایش، تا آنجا که در توان دارم به ماندگاری او روی دیواره کمک و از سقوط او جلوگیری کنم، پس از چند ساعت دست و پای مرد گرفتار تاب و توان خود را از دست داد و ناگاه از دیواره جدا شد، اما در این هنگام او را در بغل گرفتم و به سمت خودم کشاندم و هر دو روی جاپای سنگی کوچکی قرار گرفتیم.

احمدی افزود: با قدرت خدا، پنج ساعت مرد گرفتار را نگه داشتم تا نیرو‌های امداد و نجات و کوهنوردان رسیدند و مرد را با طناب به پایین کوه منتقل کردند.

نظر شما