شناسهٔ خبر: 66621886 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تشدید فعالیت سامانه بارشی در تهران / احتمال ریزش سنگ و جاری شدن رواناب وجود دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی گفت: از فردا تا ظهر روز سه‌شنبه شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حامد یزدی مهر امروز _یکشنبه بیست‌وسوم اردیبهشت_ در جمع اصحاب رسانه با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی، از فردا تا ظهر روز سه‌شنبه شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی خواهیم بود.

وی با اعلام هشدار در خصوص این سامانه بارشی به مردم استان تهران به ویژه ساکنان نیمه شمالی و مناطق غربی مبنی بر احتمال جاری شدن رواناب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها افزود: شهروندان از تردد و اتراق در حاشیه مسیل‌ها خودداری کنند و از رودخانه‌ها فاصله بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به مخاطره‌آمیز بودن تردد در مسیرهای کوهستانی گفت: ضروری است که رانندگان در تردد از این مسیرها با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال ریزش سنگ از ارتفاعات و سقوط بهمن از قله‌ها، احتیاط لازم را داشته باشند.

یزدی مهر با اشاره به وزش باد بسیار شدید در نیمه جنوبی، نواحی غربی و ارتفاعات تصریح کرد: احتمال خسارت به سازه‌های موقت و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع، مانند برج‌ها و دکل‌ها وجود دارد.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از پرواز با گلایدر و هواپیماهای سبک ادامه داد: در بازه زمانی مذکور، کوهنوردان باید از صعود به ارتفاعات اجتناب کنند و چرای دام در مناطق کوهستانی انجام نشود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به مهار سازه‌های موقت و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع خاطرنشان کرد: پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها در دستور کار عوامل مربوطه قرار دارد و دستگاه‌های اجرایی و امدادی در آماده‌ باش کامل هستند.

نظر شما