شناسهٔ خبر: 66620407 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فرشادان در نطق میان دستور:

دولتمردان از «عدالت مدیریتی» مطابق با اصول و آرمان‌های انقلاب و نظام غافل نشوند

صاحب‌خبر -
دولتمردان از «عدالت مدیریتی» مطابق با اصول و آرمان‌های انقلاب و نظام غافل نشوند
خبرگزاری آریا - نماینده مردم سنندج و دیواندره در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت:از وزیران تیم دولت می‌خواهم از «عدالتِ مدیریتی» مطابق با اصول انقلاب و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی غافل نشوند زیرا سیاست همیشه بازخوانی و «شرح ماوقع» نیست، بیشتر اوقات سیاست، چراغی برای آیندگان و روزهای نیامده است.

به گزارش خبرگزاری آریا، سید مهدی فرشادان در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه 23 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با سلام و درود به ارواح طیبه شهدا،امام شهدا و ملت شریف ایران و همچنین مردم نجیب، فهیم و مرزدار استان کردستان به ویژه مردم حوزه سنندج، دیواندره، کامیاران، هزارکانیان، موچش، شویشه، حسین‌آباد، زرینه و روستاهای تابعه،گفت:همکاران ارجمند بنده 8 سال در جایگاه وکیل مردم نجیب کردستان، حامل یک پیام برای دولت‌های محترم بودم و آن «توسعه‌گرایی و گفتمان توسعه‌محور» بود.اگر یک طرفه به قاضی نروم، طرح رتبه‌بندی معلمان، طرح عادلانه کردن یارانه‌ها و نهضت آبرسانی در کشور از گام‌های مثبت و قابل تقدیر دولت آقای رئیسی است، در سطح استانی گرچه افزایش بودجه کردستان و نگاه ویژه دولت به راه و راه‌آهن قابل ستایش است امّا عقب‌افتادگی کردستان و بیکاری جوانان ما تاریخی و نیازمند یک کار جهادی است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به رئیس جمهور و کابینه دولت بیان کرد:وقتی از «اعتماد عمومی» سخن می‌گوییم؛ غیرمستقیم از سرمایه اجتماعی خودجوش و داوطلبانه سخن گفته‌ایم؛ اعتماد عمومی یعنی پیشوازی بی‌نظیر مردم کردستان از رهبر معظم انقلاب در سال 88 ، یادآوری می‌کنم روزی که آقای رئیسی برای تبلیغات ریاست جمهوری به کردستان آمدند، استقبال مردم از ایشان، خودجوش و امیدوارانه بود، چرا؟ چون مردم به روحیه انقلابی ایشان اعتماد کردند. بنابراین امروز وظیفه داریم از اعتماد مردم غافل نشویم و به این سرمایه معنوی پشت پا نزنیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد:آقای رئیسی آمار و ارقامی که از کردستان برایتان مخابره می‌‌شود، غیرواقعی، غیرشفاف و تبلیغات رسانه‌ای است، امروز بنده به علّت همین «سیاست آمارسازی غیرواقعی»، از «اعتماد ترک‌خورده مردم کردستان به حضرتعالی» خبر می‌دهم، اعتبار تیم دولت در تهران با اعتبار مجری دولت در کردستان ناتراز و ناهماهنگ است، استاندار شما به اعتماد عمومی لطمه وارد کرده است، بنده زبان مطالبه‌گری مردم کردستان هستم، طبق گزارش درگاه ملی آمار ایران، کردستان در شاخص «بیکاری» در کف جدول رده‌بندی قرار دارد.در طول ادوار مختلف، «اعتماد مردم» همواره بزرگ‌ترین سرمایه دولت‌ها بوده است و اگر روزی اعتماد عمومی به «سیاست دولت» کمرنگ شود، آنجاست که سیاستمداران کابینه همان دولت، به فکر آسیب‌شناسی خواهند بود.
فرشادان با بیان اینکه کردستان در انتخابات اسفندماه، پایین‌ترین میزان مشارکت را داشت،گفت:مسئولین آیا از خودتان نمی‌پرسید چرا؟ اگر دولت مردمی ایران قوی می‌خواهد چشم خود را بر ضعف، ناکارآمدی و رفتارهای دو قطبی‌ساز استاندار کردستان ببندد، داستان دیگری است. اما اگر می‌خواهد به اهداف کلان مد نظر رهبر معظم انقلاب، یعنی «مشارکت مردم در سیاست» و «مشارکت مردم در تولید» برسد، باید به فکر تغییر رویکرد در کردستان باشد، استاندار کردستان اعتماد مردم به دولت را تنزل داده است، چرا بعد از یک استان، پایین‌ترین میزان مشارکت در کشور، متعلق به کردستان باشد که 5 هزار 400 شهید تقدیم انقلاب کرده است، قبلا هشدار داده بودم، مجری دولت در کردستان تمام همکلاسی‌ها و همشهری‌ها و دوستانش را به بدنه مدیریت استان تزریق کرده است، تبعیض در چینش مدیران کردستان، پاشنه آشیل دولت آقای رئیسی است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به هیئت دولت تاکید کرد:هئیت دولت آیا برای آینده سیاسی دولت دکتر رئیسی، در کردستان برنامه‌ای ندارید؟ برای ایران قوی و انتخابات 1404 ، اعتماد ترک‌خورده مردم کردستان را ترمیم نمی‌کنید؟ آیا همچنان از شکست سیاسی مجری دولت در کردستان چشم‌پوشی می‌کنید؟
وی خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: آقای دکتر رئیسی جایگاه سیاسی حضرتعالی در کردستان نیازمند بازخوانی و بازبینی است، عملکرد استاندار شما در کردستان از گفتاردرمانی گذشته و به ناامید کردن اعتماد عمومی رسیده است. نخبگان و تحصیلکردگان و رسانه‌ها معتقد هستند کارنامه دولت شما در کردستان با عکس یادگاری و رفتارهای پوپولیستی استاندارتان، به نقطه مطلوب نخواهد رسید. استانداری که نتواند بازوی اقتصادی دولت باشد، استانداری که نتواند تراز مدیریتی خود را اثبات کند، استانداری که نتواند ابتکار عملش را در حوزه اشتغال نشان دهد، بودن و بودنش چه فرقی دارد؟ مدیرانی که نتوانند خود را با دولت هم‌تراز کنند و نتوانند از منابع خدادادی کردستان برای جوانان بیکارش استفاده کنند، چه فرقی با یک مترسک دارند؟
وی با بیان اینکه«امیدواری» رابطه‌ای دو طرفه و سکوی مشترک میان «مردم» و «دولت» است، تاکید کرد: آقای رییس‌جمهور، مردم امیدوارانه به میدان ‌آمدند و حضرتعالی در جایگاه بالاترین پست اجرایی کشور قرار ‌گرفتید، اکنون سئوال این است، آیا مردم کردستان به استاندار شما امیدوارند؟ آیا مشارکت حداقلی مردم کردستان در انتخابات اسفندماه، نتیجه ناامیدی مردم از استانداری ضعیف و ناکارآمد نیست؟! از وزیران تیم دولت می‌خواهم از «عدالت مدیریتی» مطابق با اصول انقلاب و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی غافل نشوند زیرا سیاست همیشه بازخوانی و «شرح ماوقع» نیست، بیشتر اوقات سیاست، چراغی برای آیندگان و روزهای نیامده است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: غرض بنده از یادآوری «آینده‌نگری»، هشدار به سیاستمداران دولت سیزدهم است شاید بیندیشند که استاندار کم‌تجربه کردستان با سیاست دوقطبی‌سازی و انتصاب 70 مدیر ارشد و مدیرکل از یک شهر، ترویج قاعده نامبارک همشهری‌بازی و به حاشیه راندن نخبگان، بزرگ‌ترین ضربه را به پیکره دولت در کردستان زده است؛ کردستان، پرانرژی و ثروتمند است، انتظار از «دولت مردمی در میدان» این است که «بحران اقتصاد»، «مشکل بیکاری» و «سوء‌مدیریت در چینش‌ نیروی انسانی» را بازبینی نماید.
وی ادامه داد: به دولتمردان توصیه می‌کنم دقت‌نظر را از رهبری یاد بگیرند؛ در دیدار کارگران با رهبر فرزانه، فردی که در انتهای سالن انگشتر ایشان را درخواست می‌کرد، فوراً خواسته‌اش را برآورده کردند، آیا رئیس‌جمهور و هیئت دولت، تصمیم ندارند از «دقت‌نظر رهبری» الگوبرداری کنند، تصمیم ندارند به درخواست مردم کردستان، نخبگان، خبرنگاران و افکار عمومی درباره «برچیدن بساط ناعدالتی‌های حوزه مدیریت در کردستان» دقت کنند؟
وی بیان کرد: آقای دکتر رئیسی آیا مدیریت کردستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ششصد هزار نفر و یک استاندار ناکارآمد، «استراتژی اشتباه» نیست؟! در سفر حضرتعالی به کردستان اعلام کردم، «کردستان یکی از بیکارترین استانهای کشور است»، با حسن نیت دستور دادید «کمیته‌ای برای برون‌رفت از بحران بیکاری در کردستان» تشکیل شود، آیا خبر دارید هیچ خبری از تشکیل کمیته رفع بیکاری نیست، دستور شما برای احداث تله‌کابین سنندج به جایی نرسیده، هیچ اراده‌ای برای اتمام بیمارستان 100 تخت‌خوابی کامیاران و احداث جاده هزارکانیان به مریوان وجود ندارد، ما از ثروتمندترین استان کشوریم و همچنان شاهد مرگ کولبران هستیم، چرا؟ چون با بحران سوء مدیریت در کردستان مواجهیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدوارم دولتمردان سخنان بنده را به فال نیک بگیرند و با حسن نیت به آن بیندیشند، در پایان رسالتم از مردم نجیب کردستان و همه همکاران عزیز و هیئت رئیسه محترم مجلس حلالیت می‌طلبم./
پایان پیام

نظر شما