شناسهٔ خبر: 66620395 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

محمودی: برگزاری الکترونیکی انتخابات در افزایش مشارکت مؤثر است

علیرضا قربانی

منتخب تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری الکترونیکی انتخابات هم سلامت آن را افزایش می‌دهد و هم رأی‌گیری سریع و آسان منجر به کاهش شکل‌گیری صفوف برای مشارکت می‌شود که همین امر می‌تواند در افزایش مشارکت موثر باشد.

صاحب‌خبر -

مرتضی محمودی در گفت وگو با ایسنا، درباره ویژگی‌های انتخابات الکترونیکی اظهار کرد: تجربه انتخابات الکترونیکی در تهران بسیار ارزشمند است و به کارگیری این روش فناورانه در هر انتخاباتی، هم به رفع شبهات کمک می‌کند، هم سلامت آن را افزایش می‌دهد و هم رأی‌گیری سریع و آسان منجر به کاهش شکل‌گیری صفوف برای مشارکت می‌شود که همین امر می‌تواند در افزایش مشارکت موثر باشد.

وی افزود: برگزاری انتخابات الکترونیکی هم می‌تواند به‌نوعی کاهش هزینه‌ها را به دنبال داشته باشد، هم عملکرد هیئت‌های نظارت را دقیق‌تر سازد. البته باید زیرساخت‌ها را هم تقویت کرد و برخی زمینه‌سازی‌ها برای برگزاری انتخابات الکترونیکی را بیش از پیش فراهم آورد. افزایش دستگاه‌های ثبت رأی الکترونیکی در شعب، هماهنگی بیشتر میان بخش‌های مختلف برای برگزاری الکترونیکی انتخابات، بیان مزایا و ویژگی‌های این شکل از برگزاری انتخابات و نظایر آن هم در این زمینه تاثیرگذار خواهند بود.

منتخب تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت باید زمینه‌های برگزاری تمام‌الکترونیکی انتخابات را برای دوره‌های بعدی فراهم سازد تا بار هزینه‌های برگزاری انتخابات و افراد در روند شمارش آرا کاهش یابد. در برگزاری انتخابات باید هرچه بیشتر به سمت رای‌گیری سریعتر و شمارش آرا حرکت کنیم و انتخابات الکترونیکی هم می‌تواند به تحقق بیش از پیش این اهداف کمک کند.

انتهای پیام

نظر شما