شناسهٔ خبر: 66620011 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

اختصاص بودجه ۲.۵ همتی برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال

معاون درمان وزارت بهداشت از اختصاص بودجه ۲.۵ همتی برای درمان رایگان کودکان کمتر از هفت سال کشور خبر داد و گفت: تمام هزینه‌های درمانی سرپایی و بستری به جز دارو سرپایی، برای کودکان زیر هفت سال است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به گزارش وبدا، سعید کریمی در آیین افتتاحیه «پویش ملی کودک سالم، ایران سلامت» که صبح یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: کودکان، آینده سازان کشور هستند و شاید به دلیل بروز برخی مشکلات نتوانند از خدمات درمانی برخوردار شوند. اگر یک کودک دچار بیماری شود، عوارض ابتلا به آن سال‌ها زمان می‌برد.

وی با اشاره به این که موضوع درمان رایگان کودکان کمتر از هفت سال با پیشنهاد وزیر بهداشت و بعد از بازدید وی از بیمارستان کودکان مفید در مهر ماه سال گذشته مطرح شد، ادامه داد: موضوع درمان رایگان کودکان کمتر از هفت سال در شورای عالی بیمه مطرح شد و به تصویب رسید. سپس طرح مورد تایید شورای عالی بیمه و سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت و به تصویب هیات وزیران رسید.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه بودجه ۲.۵ همتی برای درمان رایگان کودکان کمتر از هفت سال در نظر گرفته‌ایم، افزود: تمام هزینه‌های درمان سرپایی و بستری در مراکر دولتی و دانشگاهی به جز داروی سرپایی از خدمات رایگان درمان کودکان کمتر از هفت سال است.

کریمی با بیان این که خدمات گسترده‌ای برای اطفال در بیمارستان‌ها در حال انجام است، اظهار داشت: در حال حاضر ۲۳ بیمارستان تخصصی کودکان، ۷۷۰ بیمارستان که بخش اطفال دارند، ۱۶ هزار تخت اطفال و همچنین ۵۰۰ تخت PICU به خدمت رسانی کودکان می‌پردازند و هزار تخت نیز در دو سال اخیر به این مجموعه اضافه شده و این موارد نشان می‌دهد کودکان در وزارت بهداشت دولت سیزدهم جایگاه ویژه‌ای دارند.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: اکنون ۱۰۷ بیماری در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج بارگذاری شده و این صندوق این بیماری‌ها را پوشش می‌دهد.

وی در پایان گفت: در زمینه پیوند نیز می‌توان به پیوند کلیه، کبد و قلب اشاره کرد که در بیمارستان‌های کشور برای کودکان انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما