شناسهٔ خبر: 66619971 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

اعلام آمادگی آکادمی هنر روسیه برای توسعه همکاری با ایران

صاحب‌خبر -

در دیدار رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه و معاون بین‌الملل آکادمی هنر فدراسیون روسیه، زمینه‌های همکاری‌های طرفین مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش سینا از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در دیدار مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه با ویکتور گرگورویچ کالینین، معاون بین‌الملل آکادمی هنر فدراسیون روسیه، زمینه‌های همکاری‌های طرفین مورد بررسی قرار گرفت.

رایزن فرهنگی کشورمان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این آکادمی، بر گسترش روابط میان مراکز علمی و هنری ایران و روسیه از جمله آکادمی هنر روسیه و فرهنگستان هنر ایران تأکید کرد و گفت: توسعه ارتباطات میان پژوهشگران و هنرمندان، موجب پویایی و تعمیق روابط دو کشور ایران و روسیه خواهد شد و امیدوار هستیم به زودی تفاهم‌نامه همکاری آکادمی هنر روسیه و فرهنگستان هنر ایران به عنوان دو نهاد محوری در این زمینه منعقد شود.

ویکتور کالینین، معاون بین‌الملل آکادمی هنر فدراسیون روسیه نیز ضمن استقبال از گسترش روابط بین مراکز دانشگاهی و فرهنگی هنری دو کشور، جهت تبادل پژوهشگران ایرانی و روس، برگزاری نشست‌های مشترک و تعریف پروژه‌های فرهنگی و هنری دوجانبه اعلام آمادگی کرد.

وی گفت: انعقاد تفاهم‌نامه با فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران برای همکاری‌های مشترک آتی می‌تواند از جمله اقدامات تاثیرگذار در این عرصه باشد.

آکادمی هنر روسیه به عنوان یک نهاد دولتی، بزرگترین مرکز فرهنگی هنری فدراسیون روسیه محسوب می‌شود. این آکادمی بر اساس فرمان پیتر اول در سال 1724 شکل گرفت و بسیاری مؤسسات فرهنگ و هنر خلاق، آموزشی، پژوهشی و موزه‌ای همکاران این آکادمی هستند. زوراب تسرتلی مجسمه‌ساز و نقاش روس از سال 1997، ریاست آکادمی هنر را بر عهده دارد.

رئیس آکادمی توسط مجمع عمومی از بین اعضای اصلی آن انتخاب می‌شود و به پیشنهاد مجمع عمومی آکادمی توسط دولت فدراسیون روسیه تایید می‌گردد. مطابق با احکام رئیس جمهور فدراسیون روسیه در مورد تبدیل آکادمی هنر اتحاد جماهیر شوروی به آکادمی هنر روسیه، آکادمی متعلق به مردم و ویژه میراث فرهنگی مردمان فدراسیون روسیه است. اکنون این آکادمی یکی از مهم‌ترین مراکز حوزه هنر در روسیه به حساب می‌آید و هرساله دانشجویان بسیاری از آن فارغ‌التحصیل می‌شوند، رویدادهای هنری برگزار می‌کند و آثار مورد استفاده دانشگاهیان در موضوعات مختلف هنری را منتشر می‌کند.

نظر شما