شناسهٔ خبر: 66619821 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی

افزایش ۴۳ درصدی میزان پرداخت وام ازدواج در سال ۱۴۰۲

میزان پرداخت وام ازدواج سال گذشته۴۳ درصدافزایش یافت.

صاحب‌خبر -

افزایش ۴۳ درصدی میزان پرداخت وام ازدواج در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی در خصوص تعداد پرونده‌های تشکیل شده جهت تسهیلات فرزندآوری در استان گفت: در سال ۱۴۰۲ در شبکه بانکی استان ۱۰۹ هزار و ۸۲۳ فقره پرونده تشکیل و از این تعداد ۷۶ هزار و ۹۶۷ فقره به مبلغ ۵۱ هزار و ۸۰۹ میلیارد ریال پرداخت شده است.

حمید صفایی نیکو افزود: به ۷۰ درصد پرونده‌های وام فرزندآوری در خراسان رضوی که از سال ۱۴۰۲ در نوبت بوده، پرداخت انجام شده است. در سال ۱۴۰۲ از ۲۳ هزار و ۹۷ فقره پرونده متقاضیان وام مذکور، ۱۹۴۵ فقره در انتظار اخذ وام هستند و ۱۸۱۸ فقره نیز توسط بانک به دلایلی، چون انصراف ونداشتن شرایط لازم رد شده‌اند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: پرداخت وام فرزندآوری در سال ۱۴۰۳ در خراسان رضوی ابلاغ شده، اما هنوز آماری از شبکه بانکی استان به شورای هماهنگی بانک‌ها اعلام نشده است.

صفایی نیکو افزو:در سال جاری میزان وام فرزندآوری نسبت به سال گذشته تغییراتی داشته که بر این اساس برای فرزند اول ۴۰۰ میلیون ریال، فرزند دوم ۸۰۰ میلیون ریال، فرزند چهارم یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و فرزند پنجم به بعد ۲ میلیارد ریال تعیین شده است.

وی با اشاره به تعداد پرونده‌های تشکیل شده برای وام ازدواج در استان هم گفت: تعداد پرونده‌های معرفی شده به شعبه ۷۰ هزار و ۶۴۲ نفر بوده که از این تعداد ۶۷ هزار و ۳۰ فقره تسهیلات پرداخت شده است.

 

نظر شما