شناسهٔ خبر: 66619571 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

ببینید | تظاهرات ده‌ها هزار نفری ساکنین سرزمین‌‌های اشغالی‌ علیه نتانیاهو

معترضان در رژیم صهیونیستی که خواستار امضای طرح تبادل اسرا با مقاومت و کناره گیری نتانیاهو و اجرای انتخابات زودهنگام هستند با پلیس رژیم درگیر شدند. این تظاهرات در چند شهر از جمله قدس، حیفا و هرتزیلیا برگزار شد و تظاهرات کنندگان برخی خیابان های اصلی را بستند.

صاحب‌خبر -
تعداد بازدید : 9
<div id="video-display-embed-code_1172891" ><script type="text/JavaScript" src="https://jamejamonline.ir/fa/news/play/embed/1456338/1172891?width=400&height=300"></script></div>

به گزارش جام‌جم‌آنلاین از العالم، خانواده های اسرای اسرائیلی در غزه در کنفرانس خبری در مقابل مقر وزارت جنگ این رژیم در تل آویو خطاب به سران این رژیم گفتند شما فرزندان ما را در غزه به حال خود رها کرده اید و حتی خودتان آنها را می کشید.

فراس یاغی، کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی به شبکه خبری العالم گفت: اسرائیلی ها دولت این رژیم را برای امضای طرح مبادله اسرا تحت فشار قرار داده اند. ۵۴ درصد از افکار عمومی اسرائیل خواستار امضای طرح مبادله اسرا هستند اما در حقیقت در داخل این رژیم تحت تأثیر روایت های نتانیاهو از جنگ و به این بهانه که این جنگ، جنگ سرنوشت است، درباره ادامه ان اتفاق نظر دارند.

در داخل فلسطین اشغالی شهرهای متعددی از جمله حیفا و هرتزیلیا و قدس اشغال شده تظاهرات بزرگی راه افتاده است و مردم خواستار براندازی کابینه نتانیاهو و تشکیل کابینه جدید یکپارچه شده اند. انها به نتانیاهو درباره سرسختی و لجاجت و حمله به شهر رفح هشدار داده اند و می گویند که این ماجراجویی باعث کشته شدن تعداد بیشتری از اسرای اسرائیلی در غزه به دلیل حملات رژیم اشغالگر خواهد شد.

منیر انسیبه، تحلیلگر سیاسی به شبکه خبری العالم گفت: "به نظر می رسد که کابینه نتانیاهو ترجیح می دهد به نسل کشی ادامه دهد و همین امر مایه نگرانی اسرائیلی ها به خصوص خانواده اسرا شده است".

تظاهرات اسرائیلی ها در سایه تدابیر شدید امنیتی برگزار می شود و با توجه به تلاش تظاهرات کنندگان برای بستن محورهای اصلی و حمله به مقرهای دولتی در تل آویو و قدس، سطح آماده باش افزایش یافته است.

معترضان می گویند تا آزادی همه اسرا و برکناری و محاکمه نتانیاهو به تظاهرات خود ادامه می دهند.

نظر شما