شناسهٔ خبر: 66619346 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آغاز رقابت دانش‌آموز زنجانی در المپیاد آماده

زهرا فتحی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: رقابت ۱۹۶ نفر از دانش آموزان این استان  در دوازدهمین مرحله استانی المپیاد آماده طرح ملی دادرس آغاز شد.

صاحب‌خبر -

حکمت‌اله هاشمی امروز (یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هدف از برگزاری المپیاد آماده افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس کشور با تکیه بر تربیت تیم‌های دانش‌آموزی برای مقابله با حوادث و بلایا است.

وی یادآور شد: دوازدهمین طرح دوره مسابقات مرحله استانی المپیاد آماده ویژه پسران و دختران کانون‌های دانش‌آموزی طی ۲ روز همزمان با هفته‌ هلال‌احمر در پایگاه امداد ونجات جاده‌ای شمالغرب زنجان برگزار می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: در این مرحله از المپیاد هفت تیم ۱۴ نفره از ۷ شهرستان در هشت سرفصل عمومی و تخصصی از قبیل اسکان ‌اضطراری، پناه‌گیری و خروج ایمن، اطفای حریق، حمل ‌مصدوم، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل ‌بندی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی و احیای قلبی ریوی، خونریزی و برگزاری آزمون ‌کتبی به رقابت می پردازند. 

هاشمی با بیان اینکه مرحله استانی این مسابقه در روز جاری با حضور ۹۸ نفر از دانش‌آموزان پسر از شهرستان‌های استان زنجان در حال برگزاری است، افزود: فردا نیز  دوازدهمین مرحله استانی مسابقات المپیاد آماده ویژه دانش‌آموزان دختر برگزار می‌شود و پس از اعلام نتایج، تیم‌های برتر به مرحله کشوری مسابقات المپیاد آماده را خواهند یافت.

انتهای پیام

نظر شما