شناسهٔ خبر: 66619296 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کارگروه مشترک حوزه‌های علمیه و وزارت خارجه برگزار شد

دومین جلسه کارگروه مشترک حوزه‌های علمیه و وزارت امور خارجه با حضور نمایندگان هر دو مجموعه در شهر قم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

دومین جلسه کارگروه مشترک حوزه‌های علمیه و وزارت امور خارجه با حضور نمایندگان هر دو مجموعه در شهر مقدس قم برگزار شد.

در این جلسه که با حضور کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری معاون ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه برگزار شد، مهم‌ترین محور‌های همکاری مشترک مورد بررسی واقع شد.

در این نشست همکاری حوزه‌های علمیه و وزارت امور خارجه در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی و چالش‌های حقوق بشری در عرصه بین‌المللی مطرح و پیشنهادات اعضای کارگروه بررسی شد.

در ادامه نشست، آیت‌الله اعرافی با حضور در جلسه، برخی از راهبرد‌های اصلی ادامه فعالیت این کارگروه را تبیین کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه ضمن تبریک اعیاد دهه کرامت، به تبیین اهمیت کار در عرصه بین‌الملل پرداخت و اظهار داشت: دوگانه "کار میدانی در عرصه بین‌الملل" و "قواعد دیپلماتیک" دوگانه‌ای است که همواره وجود داشته، اما این دوگانه از نظر مقام معظم رهبری قابل جمع است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: ما در طول انقلاب اسلامی همواره شور انقلابی و چارچوب قواعد بین‌المللی را همزمان رعایت کرده‌ایم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همه دستگاه‌ها در مقابل وزارت امور خارجه مسئولیت دارند، عنوان کرد: همه دستگاه‌ها موظفند با رعایت آنچه دستگاه دیپلماسی تشخیص می‌دهد، ظرفیت‌های خود را پای کار بیاورند.

به گفته مدیر حوزه‌های علمیه کشور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در هر کشوری عَلَم کشور ماست و حتی اگر اختلاف نظری وجود داشته باشد، باید حرمتش حفظ شود.

آیت‌الله اعرافی گفت: با مشکلات و چالش‌هایی که داریم، اما ظرفیت نفوذ فکر درست و ناب انقلاب اسلامی برآمده از اندیشه‌های امام (ره) و رهبری در دنیا بی‌نظیر است؛ از زبان فارسی تا ادبیات و سایر نظامات ما در دنیا خریدار دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه در پایان سخنان خود ختصریح کرد: گرچه جامعه المصطفی و حوزه همواره با وزارت امور خارجه تعامل خوبی داشته‌اند، اما این کارگروه و اینگونه جلسات با انسجام و برنامه‌ریزی دقیق برای اولین‌بار می‌باشد.

نظر شما