شناسهٔ خبر: 66618988 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سئول: صحت ارسال تسلیحات کره‌شمالی به روسیه را بررسی می‌کنیم

تهران- ایرنا- سازمان سرویس اطلاعات ملی کره‌جنوبی (NIS) امروز (یکشنبه) اعلام کرد: در حال بررسی شواهد و مدارک در مورد ادعای اوکراین مبنی بر ارسال تسلیحات دهه ۷۰ میلادی کره شمالی به روسیه هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش یکشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، این اظهارات زمانی مطرح شد که یک رسانه‌ اوکراینی گزارشی مبنی بر استفاده مسکو از گلوله‌های توپخانه ۱۲۲ میلی متری دهه ۷۰ میلادی علیه کی‌یف منتشر کرد.

سازمان سرویس اطلاعات ملی کره‌جنوبی (NIS) امروز (یکشنبه ۲۳ اردیبهشت) اعلام کرد: ما شرایط مربوطه را با جزئیات تجزیه و تحلیل می‌کنیم و به ردیابی همکاری نظامی کلی بین کره‌شمالی و روسیه ادامه خواهیم داد.

شین وون سیک وزیر دفاع کره‌جنوبی در این رابطه اظهار داشت: ما تخمین می‌زنیم که پیونگ‌یانگ در ماه سپتامبر گذشته(شهریور و مهر ۱۴۰۲) حدود شش هزار و ۷۰۰ کانتینر به مسکو ارسال کرده است.

وی افزود: این کانتینرها می‌تواند سه میلیون گلوله توپ ۱۵۲ میلی‌متری یا ۵۰۰ هزار گلوله توپ ۱۲۲ میلی‌متری حمل کنند.

سازمان سرویس اطلاعات ملی کره‌جنوبی همچنین اعلام کرد که ارسال قطعات موشکی به کره‌شمالی را تحت نظر دارد، زیرا این کشور ممکن است چنین قطعاتی را برای توسعه تسلیحات جدید تهیه کند.

این اظهارات زمانی مطرح شد که پیونگ‌یانگ از استقرار یک موشک‌انداز جدید ۲۴۰ میلی‌متری در ارتش خود در طی سال جاری خبر داده بود.

نظر شما