شناسهٔ خبر: 66618970 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

به همت موسسه صیانت از حقوق زنان؛

نشست تخصصی «واکاوی ابعاد ماهیت دموکراسی دروغین غرب» برگزار شد

نشست تخصصی استاندارد‌های دوگانه آمریکا در مواجهه با زنان به منظور واکاوی ابعاد ماهیت دموکراسی دروغین غرب پس از آغاز اعتراضات دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا نسبت به جنایات صهیونیست‌ها در غزه، با حضور جمعی از کارشناسان و پژوهشگران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نشست تخصصی» واکاوی ابعاد ماهیت دموکراسی دروغین غرب «با محوریت» استاندارد‌های دوگانه غربی در برخورد با جامعه نخبگانی زنان «به همت مؤسسه صیانت از حقوق زنان در سالن نشست‌های خبرگزاری فارس برگزار شد.


در این نشست، فواد ایزدی عضو هیأت علمی دانشکده مطالعات جهان، مارز پرادو فعال حقوق بشر آمریکایی، امیرحسین محبعلی پژوهشگر حقوق بینالملل، مهدیه شادمانی پژوهشگر روابط بین الملل، به بیان نکاتی درخصوص اعتراضات دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و پس از آن اروپا نسبت به جنایات صهیونیست‌ها در غزه و دستگیری و ضرب و شتم بیش از ۲ هزار نفر از آن‌ها که تعداد زیادی زن بودند، پرداختند.

فواد ایزدی عضو هیأت علمی دانشکده مطالعات جهان در این نشست گفت: دانشجویان معترض و جامعه نخبگانی آمریکا با خیزش خود، دو دغدغه دارند، دغدغه‌های اول این است که منتقد حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی هستند. در دغدغه دوم هم به دانشگاه‌های خودشان معترض هستند، چرا دانشگاه ارتباط تنگاتنگی با نهاد‌های نظامی، اطالعاتی و نهاد‌های سیاسی دارد.


وی همچنین ادامه داد: این جنبش دانشجویی در آمریکا یک فرصت مطالعاتی ایجاد کرده است که ببینیم واقعیت آمریکا، عقبه علوم انسانی، علوم اجتماعی و عقبه آزادی بیان و آزادی مطبوعات چگونه است؛ یعنی آمریکای بدون رتوش را ببینیم. یک موضوع قابل تأمل دیگر این است که این خیزش بعد از عملیات» وعده صادق روی داده است.


مارز پرادو فعال حقوق بشر آمریکایی، در مورد چگونگی به وجود آمدن باوری که باعث بیدار شدن اذهان غرب شده، گفت: در هفته اخیر دانشگاه کلمبیا آغازگر جنبش دانشجویی علیه سیاست‌های آمریکا در حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی در کشتار مردم غزه بود که منجر به یک بیداری سراسری شده است.

وی با اشاره به اینکه تاریخ آمریکا پر از خشونت علیه زنان است، اظهار کرد: قبل از دهه هشتاد که قانون تغییر پیدا کرد، زن همیشه مال و دارایی شوهر به حساب می آمد، مرد‌ها صاحب حق بودند. ولی آن‌ها میخواهند بگویند که آزادی اکنون زنان غرب از گذشته به همین صورت بوده است.

امیرحسین محبعلی پژوهشگر حقوق بینالملل، در این نشست بیان کرد: با توجه به جنایات اسرائیل عالوه بر اینکه یک خفقان خبری شکل گرفته است، یک کشتار همه جانبه حقوق بین الملل و حقوق بشر نیز به وجود آمده که ما دیگر نمیتوانیم منتظر یک دادگاه منصفانه باشیم. از طرفی پشتیبانی همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی مانند حمایت نظامی، تسلیحاتی. لجستیکی، اقتصادی و سیاسی وجود دارد که باعث وتوی قطعنامه‌های سازمان ملل میشود.

وی همچنین تصریح کرد: باید اراده منسجم و هدفمندی در بحث حقوقی داشته باشیم و حرکتی قوی در عرصه حقوق بینالملل به وجود آوریم. از سال گذشته کمیته حقوق بشر ایران فعالیت خوبی را آغاز کرده است. در بحث زنان، کمیسیون زنان با معاونت زنان ریاست جمهوری میتوانند مباحث خشونت و حقوق زنان را با استفاده از مکانیسم شکایت پیگیری کنند.

نظر شما